به گزارش ایرنا مسئول بسیج رسانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: خداوند دستورات زیادی در رابطه با وحدت و تقویت همدلی مسلمانان داده است که تلاش در این مسیر باید اولویت تمام انسان های آزاده باشد.
سرهنگ یوسف علی بیگی افزود: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در مسیر تقویت وحدت از جمله جشنواره قلم های وحدت آفرین برای دومین سال متوالی در استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: فعالان عرصه رسانه استان در بخش های گزارش، متن ادبی، یادداشت، طنز نوشته، خبر و عکس آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
وی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) نماد وحدت، اهل بیت پیشگامان وحدت، نقش ایران در وحدت جهان اسلام، وجوه اشتراک مذاهب اسلامی، وحدت ستیزان، تفرقه ابزار اصلی نظام سلطه و وحدت در نگاه امامین انقلاب محورهای آثار ارسالی به این جشنواره بوده است.
وی ادامه داد: در مجموع 57 اثر در مرحله داوری این جشنواره پذیرفته شد.
وی با اشاره به مطلوب نبودن استقبال اصحاب رسانه در ارسال آثار به این جشنواره، ابراز امیدواری کرد که در جشنواره قلم های وحدت آفرین که در سال های بعد برگزار می شود شاهد مشارکت بیشتر اصحاب رسانه باشیم.
معاون خبر صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: رسانه ها نقش مهمی در جریان سازی برای فعالیت گروههای مرجع وحدت آفرین دارند.
احمد ملاشاهی افزود: بررسی وحدت در سطح جامعه، نقد سریع و بی پروای جریان تکفیری در داخل استان به عنوان بزرگترین خدمت به تشیع و تسنن و کمک به شناخت مذاهب تشیع و تسنن از یکدیگر از مهمترین محورهای وحدت آفرینی در حوزه رسانه است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با قدردانی از فرمانده سپاه سلمان و مسئولان فرهنگی استان برای برگزاری جشنواره هایی با موضوع وحدت، اظهارداشت: دشمنان نظام وحدت حاکم بر ایران اسلامی را نشانه گرفته اند.
حیدر سرایانی گفت: متاسفانه دشمنان با هجمه های فرهنگی و جنگ نرم در تلاش هستند تا با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان به اهداف شومشان دست یابند.
وی ادامه داد: رسانه های استان باید در کنار نهادهای فرهنگی برای هدایت افکار عمومی در مسیر وحدت آفرینی قلم بزنند.
وی گفت: خبرگزاری های استان تا کنون گامهای خیلی خوبی در زمینه تقریب مذاهب و گسترش وحدت برداشته اند که نمونه آن انتشار نمازهای جمعه و آیین های مختلف تشیع و تسنن است.
وی تاکید کرد: اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان باید مدیران را همگام با خود در مسیر حفظ دستاوردهای نظام و امنیت ملی همراه سازند.
به گزارش ایرنا در پایان این آیین از برترین های جشنواره قلم های وحدت آفرین در بخش های مختلف تجلیل شد.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.