عبدالحکیم شاهمیری روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی در 2 منطقه دکانان و هوشاب در بخش جالق از بعدظهر دیروز آغاز و امروز ساعت 6 بامداد مهار شد.
وی بیان کرد: با توجه به حجم گسترده آتش و نبود راه مناسب دسترسی 600 نفر نخل بارور و پاجوش طعمه حریق شد.
وی با اشاره به آتش سوزی دیگری در ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد امروز در نخلستانهای ناهوک سراوان گفت: در این حادثه نیز 30 نفر از نخیلات بارور طعمه حریق شد.
بخشدار جالق با اشاره به کمبود ماشین آلات آتش نشانی و وسعت زیاد منطقه اظهار داشت: در جریان سفر پارسال باقر کرد معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان به این منطقه قرار شد تا ماشین آتش نشانی در اختیار شهرداری این بخش قرار گیرد که تا کنون این امر محقق نشده است.
شاهمیری افزود: هم اینک سه دستگاه ماشین آتش نشانی در شهر جالق وجود دارد که با توجه به وسعت منطقه و حجم آتش سوزی های گسترده جوابگوی این بخش نیست.
وی بیان کرد: انتظار ما از جهاد کشاورزی این است تا با بازگشایی معابر در باغات و همچنین جمع آوری ضایعات نخیلات در جلوگیری از آتش سوزی نقش موثری ایفا کند.
وی تصریح کرد: بخش جالق با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.
بخشدار جالق گفت: علت بیشتر آتش سوزی ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا داریم با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آنها از سطح باغ ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.
به گزارش ایرنا بخش جالق با دارا بودن 2 دهستان کله گان و ناهوک و یک شهر یکی از مناطق مهم عمده کشاورزی در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود و هم مرز با کشور پاکستان است.
شهرستان سراوان دارای سه بخش جالق، مرکزی و بم پشت در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است .
7336** 3213 خبرنگار: احسان بختیاری **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.