به گزارش ایرنا، زلمی ویسا روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: افغانستان در طول چند دهه با مشکلات و گرفتاری های فراوان و جنگ داخلی مواجه بوده است که ایران بخوبی حق همسایگی را در پناه دادن میلیون ها مهاجر افغان ادا کرده است.
وی افزود: دو کشور ایران و افغانستان اشتراکات زیادی با همدیگر دارند و باید این مشترکات به توسعه عمیق روابط تجاری، سیاسی، اقتصادی وفرهنگی منجر شود تا هر دو کشور از همدیگر نفع ببرند.
وی بیان کرد: ایران کشوری پیشرفته و چابهار یکی از بهترین مناطق برای افغانستان است تا از طریق دریا به دنیا ارتباط برقرار کند.
وی از پذیرایی و استقبال گرم مسئولان چابهار به ویژه مقامات استانداری سیستان وبلوچستان، منطقه آزاد، اداره کل بنادر ودریانوردی و فرمانداری چابهار قدردانی کرد.
والی ولایت قندهار افغانستان اظهار داشت: تسهیلات خوبی را منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران افغانستان در نظر گرفته است که جا دارد از آن تقدیر کنم.
به گزارش ایرنا، والی قندهار افغانستان و هیات همراه از روز یکشنبه برای سفری سه روزه وارد چابهار شده است.
والی قندهار به همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان وبلوچستان، ایوب درویشی فرماندار، بهروز آقایی مدیرکل بنادر ودریانوردی و جمعی از مسئولان محلی ضمن بازدید از ظرفیت ها و توانمندیهای سرمایه گذاری، تجاری و ترانزیتی چابهار، در نشست هایی جداگانه فرصت های سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بررسی کردند.
والی قندهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، مجتمع پتروشیمی و فولاد و طرح های تولیدی و اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار دیدن کرد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.