به گزارش ایرنا، «زلمی ویسا» روز یکشنبه در نشست با هیات مدیره و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: کشور افغانستان که بیش از 40 سال با جنگ و درگیری مواجه بوده در سالهای اخیر در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته است.
وی افزود: هم اینک دولت و قشرهای مختلف مردم به ویژه فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان تلاش های زیادی را برای توسعه و آبادانی این کشور انجام می دهند.
وی بیان کرد: در طول چند دهه گذشته کشور ایران میزبان خوبی برای مردم افغانستان بوده است که جا دارد از دولت و مردم این کشور دوست و همسایه تشکر و قدردانی کرد.
وی ادامه داد: حضور بیش از 160 شرکت سرمایه گذاری افغانستان در منطقه آزاد چابهار نشان از اهمیت این منطقه برای سرمایه گذاران است که این نقطه را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.
والی قندهار افغانستان گفت: هر چه قوانین و مقررات پیش روی سرمایه گذاران آسانتر شود فعالان اقتصادی تمایل بیشتری برای حضور در آن منطقه دارند.
«زلمی ویسا» با بیان اینکه افغانستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و صادرات انواع میوه های تازه و خشکبار ومعادن دارد، خاطرنشان کرد: چابهار بهترین نقطه برای صادرات کالاهای افغانستان به کشورهای دنیا است.
وی خواستار تکمیل پل دوم میلک، اتمام سریعتر راه آهن چابهار- زاهدان و سرخس، تحصیل فرزندان سرمایه گذاران در ایران، همکاری وتعامل بیشتر با سرمایه گذاران کشور افغانستان شد و افزود: در صورت حل مشکلات پیش رو، سرمایه گذاران بیشتری برای حضور در ایران رغبت خواهند داشت.
والی قندهار افغانستان اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار با توجه به شرایطی که برای تجار ما فراهم می کند می تواند نقش بسزایی در راستای توسعه فعالیت تجاری و اقتصادی این کشور داشته باشد.
به گزارش ایرنا، والی قندهار افغانستان و هیات همراه در سفر سه روزه به چابهار از ظرفیت ها، پتانسیل های سرمایه گذاری، تجاری و ترانزیتی بازدید می کنند و در نشست هایی جداگانه با فرماندار، مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار فرصت های سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بررسی می کنند.
بازدید از پتروشیمی، فولاد، طرح توسعه بنادر شهید بهشتی و شهیدکلانتری و منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های والی قندهار در سفر به چابهار است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.