غلامرضا یاوند عباسی روز سه شنبه در گردهمایی مشاوران امور ایثارگران و معاونان توسعه منابع انسانی دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: یکی از تبعیض های موجود ماده 51 ایثارگران و شهدا مربوط به همسران این عزیزان بوده که هم اینک اصلاح شده اما هنوز هم برخی کاستی ها در آن وجود دارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصل ماده 51 فوق العاده ایثارگری مقرر شده است که دستگاه های مشمول این قانون موظفند به شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان شاغل، ماهانه مبلغی معادل 25 درصد از حداقل حقوق کارکنان را که هر سال توسط دولت تعیین می شود، به عنوان فوق العاده ایثارگری بپردازند.
وی ادامه داد: همچنین تفاوت های بسیاری بین خدمات دریافتی ایثارگران شاغل در دستگاههای دولتی و خارج از این نهادها وجود داد که باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.
وی بیان کرد: هم اینک قانون ادامه کار در سازمانها به مدت پنج سال پس از بازنشستگی شامل حال فرزندان و همسر شهدا می شود اما این قانون در رابطه با پدر شهید صدق نمی کند.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور افزود: باید قوانینی مبتنی بر عدالت، نیاز ها و امکانات تصویب شود تا تمام جامعه ایثارگران بتوانند خدمات یکسانی دریافت کنند.
عباسی با اشاره به دیدارهای مکرر رئیس جمهوری با خانواده شهدا و ایثارگران تصریح کرد: این دیدارها سبب می شود تا فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش این فداکاری ها همیشه تازه بماند.
وی خاطرنشان کرد: تنظیم و تصویب سند راهبردی خدمات به رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از اقدام های مؤثر دولت یازدهم است.
وی به جریان افتادن این طرح را از اقدام های مهم دولت در حوزه ایثارگری ذکر کرد و افزود: اگرچه قانون جامع ایثارگران در دولت قبل مصوب شده بود، اما دولت یازدهم با جدیت آن را عملیاتی کرده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: بندها و شرایط خوبی در برنامه ششم توسعه به نفع جامعه ایثارگران به چشم می خورد که جای خوشحالی داشته و نشاندهنده اهمیت این قشر فداکار برای دولت است.
علی اصغر جمشید نژاد ادامه داد: این بندها در حوزه ماده 51، برخی بخشودگی ها و مسائل اقتصادی است که می تواند تاثیر خوبی در معیشت خانواده ایثارگران داشته باشد.
وی افزود: وجود قوانین به نفع ایثارگران و حمایت دولت از اجرایی شدن این قوانین نشان دهنده همدلی تمام بخش ها برای خدمت به ایثارگران و خانواده های آنان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با تقدیم بیش از 2 هزار شهید، چهار هزار جانباز و 500 نفر آزاده نقش خودش را در تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده است.
7311**3213خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.