علیرضا نخعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی بر این است که در مجموع 650 هزار دانش آموز مهر امسال برای فرا گرفتن علم و دانش سرکلاس های درس در سیستان و بلوچستان حاضر شوند.
وی افزود: بر اساس پیش بینی بیش از 85 هزار دانش آموز امسال در پایه اول ابتدایی و افزون بر 65 هزار نوآموز در قالب کلاس های پیش دبستانی در مدارس سیستان و بلوچستان نام نویسی می کنند.
وی گفت: دانش آموزان امسال در سه مقطع ابتدایی (اول تا ششم)، متوسطه اول (هفتم تا نهم) و متوسطه دوم (دهم، یازدهم و پیش دانشگاهی) در سطح کشور تحصیل می کنند که از سال آینده پایه پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازده جایگزین آن می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هفت میلیون جلد کتاب درسی با بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار برای دانش آموزان استان در سال تحصیلی 96-97 تامین شده است.
نخعی افزود: تنها استان کشور که هنوز کتب درسی مدارس دولتی آن به صورت رایگان میان دانش آموزان توزیع می شود سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: با توجه به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس تاکنون بیش از 90 درصد کتب درسی دانش آموزان ورودی سال تحصیلی 96-97 استان در سطح مدارس دولتی توزیع شده است و بقیه نیز تا اوایل مهرماه در اختیار محصلان قرار می گیرد.
وی گفت: بیش از 100 مدرسه با 400 کلاس درس از مجموع 6 هزار و 800 مدرسه با 24 هزار کلاس درس موجود در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تا کنون ساخته شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.