نبی بخش داوودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 30 هزار هکتار زمین زراعی و باغی در شهرستان ایرانشهر وجود دارد که تا کنون پنج هزار و 500 هکتار آن به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
وی با بیان اینکه دولت 85 درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار را به صورت بلاعوض پرداخت می کند، افزود: کشاورزان باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی چند سال اخیر علاوه بر کمیت، کیفیت آب نیز تغییر کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کار مطالعه و نقشه برداری هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار مورد مطالعه قرار گرفته است که تا پایان امسال اجرایی می شوند.
حسن شاه ولی بر اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد در افق چند ساله 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر را به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز کنیم تا در مصرف آب صرفه جویی شود.
وی ادامه داد: با توجه به حاکم بودن خشکسالی های چند ساله در سیستان و بلوچستان استفاده از سامانه آبیاری تحت فشار بهترین راه برای مقابله با خشکسالی است.
وی ادامه داد: هم اینک 17 هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.
به گزارش ایرنا ایرانشهر با 40 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazaheda
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.