علیرضا راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فضای آموزشی دارای 753 متر مربع زیربناست.
وی ادامه داد: بانک آینده علاوه بر این مدرسه حدود 150 هزار بسته آموزشی برای دانش آموزان نیازمند استان تهیه کرده است که همزمان با اول مهرماه بین آنان توزیع خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مهرماه امسال نیز 100 مدرسه در قالب 369 کلاس درس با اعتبار افزون بر 440 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
راشکی اظهار داشت: این استان با توجه به نرخ 14 برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
وی بیان کرد: همچنین از مجموع 18 هزار و 954 کلاس درس استان، 10 هزار و 528 کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.