به گزارش ایرنا، پرویز فتاح سه شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات افراد زیرپوشش کمیته امداد چابهار اظهار داشت: افراد ساکن در مناطق حاشیه نشین از درآمد خوبی برخوردار نیستند و وضعیت مسکن و زندگی روزمره آنان نیز به دلیل فقر بالا مطلوب نیست.
وی افزود: کمیته امداد همیشه سعی در محرومیت زدایی مناطقی نظیر سیستان وبلوچستان و به ویژه چابهار دارد و از هیچ کوششی برای رفاه حال مددجویان زیرپوشش و نیازمند کمک، دریغ نمی کند.
وی گفت: در چند سال اخیر یارانه مددجویان کمیته امداد بیشتر شده است که جا دارد از تلاش و توجه نمایندگان مجلس قدردانی شود.
وی تصریح کرد: برای توسعه فضاهای آموزشی، اشتغال مددجویان، ساخت مسکن مددجویی و توسعه فضاهای ورزشی اقدامات خوبی کمیته امداد در آینده ای نزدیک انجام خواهد داد.
وی خواستار اختصاص زمین در مناطق حاشیه نشین چابهار برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد شد و خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای احداث رایگان مسکن مددجویان وجود ندارد.
وی از همراهی دو نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس و نماینده مردم زاهدان قدردانی کرد و افزود: پیگیری مسئولان و به ویژه نمایندگان می تواند بسیاری از مشکلات قشرهای محروم را مرتفع کند.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند نیز با قدردانی از سفر رئیس کمیته امداد کشور به جنوب سیستان وبلوچستان گفت: مردم این منطقه به دلیل خشکسالی، بیکاری و فقر مشکلات زیادی دارند و نیازمند حمایت هستند.
عبدالغفور ایران نژاد خواستار حل مشکل چندین هزار نفر از افراد پشت نوبت کمیته امداد در شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند شد و افزود: باید هر چه سریعتر خارج از نوبت مشکلات افراد پشت نوبت مرتفع شود.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات خوبی را در این منطقه ارائه کرده است و مردم انتظار دارند این نهاد در ساخت فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و مسکن مددجویی مشارکت کند.
وی بیان کرد: ضرورت دارد تا چارت تشکیلاتی کمیته امداد به اداره کل ارتقا پیدا کند تا شاهد ارایه خدمات مطلوبی به مددجویان باشیم.
معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز بر حل مشکلات مددجویان در زمینه مسکن مددجویی، اشتغال و تحصیل مرتفع شود تا این قشر احساس آسایش و آرامش بیشتری کنند.
ایوب درویشی افزود: صدور مجوز و حمایت از افراد پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی (ره) در چابهار یک امر ضروری است تا موجب رضایتمندی خانواده های محروم این قشر شود.
وی بیان کرد: بیش از 50 هزار نفر در مناطق حاشیه نشینی چابهار زندگی می کنند که فاقد برق، آب و مسکن مناسب هستند.
وی گفت: کمک به افراد نیازمند و محروم اجر و ثواب زیادی دارد و باید مسئولان در این زمینه گام های مثبتی بردارند.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.