به گزارش ایرنا علیرضا نخعی روز سه شنبه در دیدار با روئسای آموزش و پرورش شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: سالانه حدود ٤٠ هزار دانش آموز کلاس های درس را رها کرده و در پایه جدید نام نویسی نمی کنند که توجه و پیگیری این امر سبب می شود تا میزان بازماندگان از تحصیل کاهش یابد.
وی ادامه داد: مدیران می توانند با استعلام از ادارات مختلف از جمله ثبت احوال شهرستان خود آمار کودکانی که به سن تحصیل رسیده اما در کلاس های درس حضور ندارند را شناسایی کنند.
وی با اشاره به حمایت دولت در جذب بازماندگان از تحصیل افزود: هم اینک ١٧٠ میلیارد ریال اعتبار برای جذب این کودکان از طریق گسترش سرویس دهی و افزایش ظرفیت مدارس شبانه روزی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه بر ١٢٠ هزار کودک باز مانده از تحصیل جذب شده حدود ٦٠ هزار کودک دیگر نیز شناسایی شده اند که قرار است جذب کلاس های درس شوند.
نخعی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور آموزش کودکان کار نیز سیستم آموزشی خاصی در این استان طراحی شده و تا کنون ٢٠ هزار کودک در مراکز مربوطه نام نویسی کردند.
وی بیان کرد: هم اینک ٢٥ هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان با تراکمی سه نفر کمتر از نرمال کشوری وجود دارد که می توان با افزایش تراکم آنها به راحتی کودکان بازمانده از تحصیل را جذب کلاس درس کرد.
وی افزود: همچنین در سال تحصیلی پیش رو هزار و ٥٠٠ کلاس درس جدید در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بسیاری از بزه کاریهای اجتماعی توسط افرادی که ترک تحصیل کرده اند روی می دهد.
**توجه به رشته های فنی و مهارتی
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی تغییر رویکرد به سمت رشته های فنی باید یکی از اولویت های این سازمان قرار گیرد.
نخعی خاطرنشان کرد: آمار بیکاری نسبتا بالا در جامعه به دلیل جذب بیش از حد دانش آموزان در رشته های نظری است.
وی بیان کرد: رشته های فنی باید به گونه ای باشد که افراد را برای کار در جامعه آماده کند و نباید تنها راه را برای اخذ مدرک دانشگاهی صرف باز کند.
وی اظهار داشت: بیش از هزار و ٢٠٠ نفر نیروی جدید در سالجاری جذب آموزش و پرورش این استان می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: ٨٠٠ نفر از این افراد از سهمیه استخدامی و ٤٥٠ نفر فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند.
نخعی افزود: همچنین بکار گیری ٤٥٠ نفر سرباز معلم در رشته های تخصصی و نیز معلمان خرید خدمت در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: تجربه سیستان و بلوچستان ثابت کرده است که نیروهای خرید خدمت می توانند نقش موثری در توسعه خدمات آموزشی به ویژه در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: حداقل هزینه خرید خدمت افراد در سالجاری بر اساس سقف پرداختی های سال قبل خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به تشکیل میز ساماندهی در زاهدان توسط روسای ادات شهرستانها بیان کرد: باید در موضوع نقل و انتقال از فرآیندهای ماشینی و بی ملاحضه بودن امتناع کرد.
نخعی ادامه داد: در صورتی که همکاران فرهنگی شرایط لازم برای انتقال را داشته باشند باید با بیشترین نرمش به درخواست آنها پاسخ داده شود.
به گزارش ایرنا آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر به همت مسئولان این سازمان و همکاری دولت تدبیر و امید توانسته ١٢٠ هزار کودک بازمانده از تحصیل را جذب و مسیر جذب ٧٠ هزار کودک دیگر در سالجاری را فراهم کند.
نشست روسا ادارات آموزش و پرورش شهرستانهای سیستان و بلوچستان از امروز /سه شنبه/ آغاز و به مدت ٢روز ادامه دارد.
در این ٢ روز چهار میز تخصصی در زمینه های مختلف توسط روسای آموزش و پرورش شهرستانهای مختلف تشکیل می شود.
٧٣١١**3213 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.