به گزارش ایرنا حرکت خستگی ناپذیر و پرشتاب دولت که سرسختانه به زیرسازی برای توسعه و پیشرفت نقاط مختلف کشور، بطور یکنواخت بویژه مناطق محروم جریان دارد، آهنگ دلنشینی است که صدای محرومیت زدایی آن مردم سیستان و بلوچستان را شادمان کرده است.
در این راستا شاهد هستیم که همزمان با هفته دولت در سال96 در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و راه اندازی طرح های مهم که نقش تاثیر گذاری در رشد و توسعه استان دارند، در چند روز گذشته دهها طرح بزرگ و کوچک به بهره برداری رسید و امروز (دوشنبه) نیز افزون بر 127 طرح راه اندازی شد.

***زاهدان
فرماندار زاهدان گفت: 12 طرح عمرانی امروز/دوشنبه/ همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
مجتبی خانجانی اظهار داشت: برق رسانی به 13 روستا، چهار مدرسه عشایری، سیل بند حفاظتی، روکش آسفالت راه روستایی و مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح های افتتاح شده امروز زاهدان است.
وی افزود: برای راه اندازی طرح های ذکر شده 11میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
فرماندار زاهدان گفت: همزمان با هفته دولت امسال 140 طرح با اعتبار افزون بر2 هزار و 240 میلیارد ریال در این شهرستان در حال افتتاح و کلنگ زنی است.

** فنوج
فرماندار فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هشت طرح عمرانی با اعتبار هفت میلیارد و 542 میلیون ریال امروز/دوشنبه/ همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان افتتاح شد.
ضیاالحق هاشم زهی اظهار داشت: بهسازی چشمه و انتقال آب با لوله، پوشش انهار، نصب ترانس و توسعه شبکه برق، آبیاری، فضای آموزشی، دهیاری و خانه بهداشت از جمله مهمترین طرح های افتتاح شده امروز شهرستان فنوج را تشکیل می دهند.
وی گفت: همزمان با هفته دولت امسال 44 طرح با اعتبار حدود 100 میلیارد ریال در شهرستان فنوج افتتاح و کلنگ زنی می شود.

***سیب و سوران
فرماندار سیب و سوران در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: 34 طرح بهداشتی، آموزشی، زیربنایی و برق رسانی امروز/دوشنبه/ همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
عبدالصمد عیسی زاده اظهار داشت: 27 طرح شامل مسکن، واحدهای تولیدی و اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره)، چهار طرح بهداشتی درمانی و سه طرح هادی روستایی، برق رسانی و آموزشی در سیب و سوران امروز به بهره برداری رسید.
وی افزود: برای راه اندازی این طرح ها حدود 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی همچنین از اجرای طرح پایلوت فیبر نوری در روستاهای گنک و ناصرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سیب وسوران همزمان با پنجمین روز هفته دولت خبر داد.
فرماندار سیب و سوران گفت: همزمان با هفته دولت امسال بیش از 55 طرح و پروژه عمرانی، خدماتی و بهداشتی با اعتبار89 میلیارد و 255 میلیون ریال در حال افتتاح است.
وی شاخص ترین طرح های هفته دولت سیب و سوران را ساخت چندین باب مدرسه، مراکز خانه بهداشت روستایی، مسکن مددجویی، طرح های برقرسانی و توسعه شبکه برق، آسفالت خیابانها و معابر شهری و طرح های عمرانی دهیاری ها ذکر کرد.
عیسی زاده اظهار داشت: همچنین به مناسبت هفته دولت چندین پروژه با اعتبار افزون بر 46 میلیارد و 400 میلیون ریال کلنگ زنی خواهد شد.

*** نیمروز
فرماندار نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 6 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال امروز/ دوشنبه/ همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
محمدحسن دهمرده با بیان اینکه هفته دولت بهترین فرصت برای ارائه عملکرد دولت تدبیر و امید است اظهار داشت: آسفالت معابر شهری و روستایی و طرح های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در شهرستان نیمروز به بهره برداری رسید.
وی گفت: همزمان با هفته دولت 55 طرح با اعتبار 80 میلیارد ریال در شهرستان نیمروز در حال افتتاح و کلنگ زنی است

***زابل
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: 2 طرح فرهنگی امروز/ دوشنبه / همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
هوشنگ ناظری اظهار داشت: کارگاه و نمایشگاه تولید و عرضه البسه سنتی با اعتبار150 میلیون ریال و مدرسه 6 کلاسه روستای محمد آباد بولایی از توابع بخش مرکزی زابل با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان افتتاح شد.
وی گفت: با عنایت به نگاه خاص و عدالت محور دولت و مدیران استانی به حوزه سیستان همزمان با هفته دولت امسال 455 پروژه با اعتبار 207 هزار و 700 میلیون ریال (معادل 20 میلیارد و 770 میلیون تومان) در شهرستان زابل در حال افتتاح و بهره برداری است.
فرماندار زابل گفت: علاوه بر بهره مندی 11 هزار خانوار با افتتاح این طرح ها برای 900 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

***نیکشهر
فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 29 طرح بهداشتی، برق رسانی و آموزشی همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
صاحب گل صالحی اظهار داشت: 11 طرح بهداشتی درمانی با اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال، 17 طرح برق رسانی با اعتبار 20 میلیارد ریال و 2 فضای آموزشی با اعتبار 10 میلیارد ریال امروز در شهرستان کنارک افتتاح شد.
وی افزود: همچنین امروز عملیات ساخت بخشداری، مرکز جامع روستایی و نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی در این شهرستان آغاز شد.
فرماندار نیکشهر گفت: همزمان با هفته دولت 67 طرح با اعتباری افزون بر 270 میلیارد ریال در این شهرستان در حال افتتاح و کلنگ زنی است.

***کنارک
فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طرح رفع ولتاژ برق روستای سورو همزمان با پنجمین روز هفته دولت در زرآباد به بهره برداری رسید.
بیژن بختیار اظهار داشت: برای بهره برداری این طرح مهم برق رسانی افزون بر 340 میلیون ریال هزینه شده است.
وی 263 متر طول شبکه فشار متوسط و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور 200kva اس را از ویژگی های طرح افتتاح شده ذکر کرد.
وی با قدردانی از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش زرخیز زرآباد، تصریح کرد: با بهره برداری این پروژه مشکل افت ولتاژ قسمتی از برق این روستا رفع شد.

***مهرستان
فرماندار مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: هشت طرح در 2 بخش مرکزی و آشار و سه پروژه امروز/دوشنبه/ همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.
رشید پارسایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهسازی و روشنایی معابر، ایجاد بوستان و مبلمان روستایی توسط دهیاری بخش آشار، افتتاح 2 پروژه اشتغالزایی توسط کمیته امداد و افتتاح روکش آسفالت مهرستان به سرباز حد فاصل کافه بلوچی از مهمترین پروژه های افتتاح شده در این شهرستان است.
وی افزود: این طرح ها با اعتبار 52 میلیارد و 400 میلیون ریال در پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
فرماندار مهرستان گفت: همچنین کلنگ روکش آسفالت مهرستان به ایرانشهر، ایمن سازی مسیرهای مهرستان به ایرانشهر و مهرستان به سرباز توسط اداره راهداری به زمین زده شد.

*** سراوان
فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت :18پروژه امروز /دوشنبه /در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.
درویش نارویی گفت: افتتاح مدرسه 6کلاسه روستای هوشک، یک کلاسه چاه رحیم بخش و 3کلاسه همت میرآباد، افتتاح پرورش کبک، افتتاح کارگاه خیاطی توسط صندوق کار آفرینی امید، تجهیز و توسعه خانه بهداشت، برق رسانی به روستاهای فاقد برق روستاهای بخش مرکزی، و افتتاح طرح های مبلمان شهری شهر گشت از مهمترین طرح های افتتاح شده امروز سراوان است.

***ایرانشهر
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: هفت طرح بهداشتی، کشاورزی و خدماتی امروز/دوشنبه/ همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
نبی بخش داودی اظهار داشت: این طرح شامل پایگاه سلامت محمدان، پانسیون پزشکی، تسهیلات زایمان بمپور، آبیاری تحت فشار، مسکن مددجویان و خانه بهداشت علی آباد است.
وی افزود: برای بهره برداری از این طرح ها افزون بر 15میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از طرح های بهداشتی بیش از سه هزار نفر از خدمات آن بهره مند می شوند.
فرماندار ایرانشهر گفت: در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از 110پروژه مختلف با اعتبار افزون بر 579 میلیارد ریال در سطح این شهرستان هستیم.

***هامون
فرماندار هامون در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 2 طرح بهداشتی درمانی امروز/دوشنبه/ همزمان با پنجمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
معصومه پرندوار اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلامت محمد آباد با اعتبار 11 هزار میلیون ریال و خانه بهداشت روستای دوست محمد حاجی با اعتبار هزار و 200 میلیون ریال طرح های افتتاح شده امروز شهرستان هامون را تشکیل می دهد.
وی گفت: همزمان با هفته دولت امسال 52 طرح با اعتبار افزون بر143 میلیارد و 70 میلیون ریال در شهرستان هامون در حال افتتاح است.
فرماندار هامون اظهار اشت: بیشتر طرح های افتتاحی هفته دولت امسال شامل راه سازی، آبرسانی، خدمات زیربنایی، بهداشتی و کشاورزی محسوب می شود که زمینه بهره مندی افزون بر 50 هزار نفر از جمعیت شهرستان هامون را فراهم کرده است.

**بهره برداری از 1172 طرح هفته دولت در سیستان و بلوچستان
به گفته استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح هزار و 172 پروژه با اعتبار افزون بر هفت هزار و 650 میلیارد ریال (765 میلیارد تومان) همزمان با هفته دولت در مناطق مختلف استان از دوم تا هشتم شهریور درحال انجام است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: این پروژه ها در مقایسه با هفته دولت سال گذشته از لحاظ تعداد 41 درصد و اعتباری 53 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در هفته دولت سال گذشته 779 پروژه با اعتبار چهار هزار و 580 میلیارد ریال (458 میلیارد تومان) به بهره برداری رسید.
وی افزود: همچنین همزمان با هفته دولت امسال 107 طرح با اعتبار افزون بر پنج هزار میلیون ریال و هزار و 20 میلیون دلار آماده کلنگ زنی است.
وی بیان کرد: مجموع اعتبارات استان در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم بیش از هفت هزار و 830 میلیارد ریال (783 میلیارد تومان) بود که این رقم در سال 95 بیش از 100 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
سکونت اقوام مختلف بلوچ، سیستانی، کرد، لر و سایر اقوام با مذاهب شیعه و سنی در این استان و زندگی مسالمت آمیز و بدون دغدغه در کنار یکدیگر آن هم با وحدت و انسجام مثال زدنی، سیستان و بلوچستان را به الگویی از وحدت تبدیل کرده است.
وجود بیش از 1100 کیلومتر مرز خاکی با افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در سواحل دریای عمان این استان را در موقعیت بسیار حساس و مهمی قرار داده است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazaheda
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.