ایوب درویشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موقعیت راهبردی چابهار و داشتن نقاط بکر گردشگری این منطقه را به بهشت گردشگران تبدیل کرده است.
وی ایجاد زیرساخت ها برای توسعه گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی را خواستار شد و افزود: چابهار به عنوان قطب توسعه سواحل مکران قابلیت های زیادی در زمینه اشتغالزایی دارد.
وی بیان کرد: زیبایی های ساحل، دریا، مناطق تفریحی و گردشگری، بازارهای سنتی و مدرن منطقه آزاد چابهار برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است.
وی افزود: چابهار موقعیت خوبی برای قطب شدن در رشته موج سواری دارد و باید توسعه ورزش های آبی ساحلی مد نظر مسئولان استانی و کشوری باشد.
وی گفت: ساحل مرجانی، ماسه ای، صخره ای و شنی چابهار بسیار تمیز و زیباست که دهها کشور آرزوی داشتن چند متر از این سواحل را دارند.
فرماندار چابهار ادامه داد: این شهرستان با توجه به داشتن موقعیت های مناسب برای سرمایه گذاری مشکلات بزرگی در زیرساخت ها دارد به طوری که 79 درصد مردم به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند و آب این شهر سالهاست که جیره بندی شده است.
درویشی حل مشکلات بیش از 50 هزار نفر از جمعیت حاشیه نشینان چابهار را خواستار شد و افزود: غیر قابل تحمل است که مردم در چند متری دریا باشند اما شهر آنان فاقد امکانات برق، آب، آموزش و بهداشت باشد.
وی تصریح کرد: چابهار نیازمند ساخت بیمارستان 540 تختخوابی است و زیر ساخت های مرز ریمدان نظیر تلفن و اینترنت باید آماده شود.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.