به گزارش ایرنا همزمان با هفته دولت در سال96 که با شعار «تدبیر و امید برای تولید و اشتغال» نامگذاری شده است در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و راه اندازی طرح های مهم که نقش تاثیر گذاری در رشد و توسعه استان دارند، در چند روز گذشته دهها طرح بزرگ و کوچک به بهره برداری رسید و امروز (یکشنبه) نیز افزون بر 83 طرح راه اندازی شد.
*** چابهار
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: چهار طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار 54 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
به گفته ایوب درویشی این طرح ها شامل افتتاح پایگاه سلامت الزهرا(س)، زیرسازی و آسفالت محله باغ شهرداری و مجتمع مرجان، افتتاح 2 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، افتتاح 2 پروژه در حوزه برق، نصب ترانس برق و اصلاح شبکه توزیع و مطب دندانپزشکی است.
وی گفت: در مجموع 69 پروژه عمرانی، بهداشتی درمانی، تولیدی و اشتغالزایی، کشاورزی، مسکن مدد جویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، عمران شهری و روستایی، شیلاتی و آموزشی با اعتبار 317 میلیارد و 113 میلیون ریال همزمان با هفته دولت در چابهار به بهره برداری می رسد.

*** کنارک
شهردار شهر زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هفت خیابان با اعتبار افزون بر هفت میلیارد و 25 میلیون ریال امروز /یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت در این شهر به بهره برداری رسید.
درویش بلوچ نیا اظهار داشت: از مجموع طرح های افتتاح شده چهار خیابان به نام های مولوی، کارگر، معلم و ساحل به مساحت 20 هزار 330 متر مربع از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب و سه خیابان به نام های کشاورز، خیام و سعدی به مساحت 19 هزار و 440 متر مربع از محل اعتبارات استانی و 2 درصد نفت و گاز تامین شده است.
وی افزود: با اجرای این طرح ها سه هزار و 200 نفر از آن بهره مند می شوند.
بخشدار زرآباد کنارک گفت: 28 کیلومتر جاده بین مزارع در بخش زرآباد کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان در چهارمین روز از هفته دولت افتتاح شد.
عبدالمجید احلال زهی اظهار داشت: موافقت نامه پروژه جاده بین مزارع 13،5 کیلومتر بود که با تلاش و پیگیری های فرماندار کنارک به 28 کیلومتر افزایش یافت.
وی تصریح کرد: این پروژه با هشت میلیارد ریال (800 میلیون تومان) اعتبار از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران ساخته شده است.
وی گفت: اجرای این پروژه تحولی شگرف در بخش کشاورزی زرآباد است.
مدیر جهاد کشاورزی کنارک نیز گفت: این 28 کیلومتر جاده بین مزارع بخش زرآباد با 5،5 متر عرض ساخته شده است.
محمدسعید اولیایی افزود: برنامه آسفالت جاده بین مزارع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرحله نخست مجتمع پارک اداری کنارک با اعتبار 51 میلیارد و 650 میلیون ریال (پنج میلیارد و 165 میلیون تومان) به بهره برداری رسید.
ایوب کرد افزود: ساخت مجتمع پارک اداری کنارک از سال 85 با هدف تجمیع ادارات دولتی برای دسترسی آسان و ارائه خدمات دولتی به مردم این شهرستان آغاز شده است.
وی گفت: کل پروژه ساختمان های دولتی مجتمع پارک اداری کنارک دارای هشت هزار و 800 مترمربع زیربناست.

*** سراوان
فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با چهارمین روز هفته دولت 30 طرح آموزشی، عمرانی، بهداشتی و کشاورزی امروز/یکشنبه/ در روستاهای بخش بم پشت شهرستان سراوان به بهره برداری رسید.
درویش نارویی اظهار داشت: افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی در روستای میدان توسط شبکه بهداشت و درمان، افتتاح پروژهای دهیاری شامل ساخت بوستان، زیرسازی و جدول گذاری معابر، افتتاح پروژه برقرسانی به روستاهای پتکوک، گواتامین و گروکی توسط شرکت توزیع برق و افتتاح چندین مدرسه در روستاهای بخش بم پشت توسط آموزش و پرورش از مهمترین طرح های افتتاح شده در این شهرستان است.
وی ادامه داد: این طرح ها با اعتبار 65 میلیارد و 634 میلیون و 844 هزار ریال در چهارمین روز هفته دولت در شهرستان سراوان به بهره داری رسید.

***مهرستان
فرماندار مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت : 6 طرح عمرانی، آموزشی و خدماتی امروز/یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.
رشید پارسایی اظهار داشت: انتقال خط فیبر نوری از ایرانشهر به مهرستان، نصب و تجهیز دکل 3g,2g توسط مخابرات، افتتاح جایگاه دام و طیور توسط جهاد کشاورزی، افتتاح 2 باب مدرسه دوکلاسه در روستای پرکن و مدرسه سه کلاسه در روستای نوکجو و افتتاح پایگاه گروه همیار زنان روستایی توسط اداره بهزیستی از مهمترین طرح های افتتاح شده امروز در شهرستان مهرستان بود.
وی گفت: این طرح ها با اعتبار بیش از 100 میلیارد و 77 میلیون ریال در شهرستان مهرستان همزمان با چهارمین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.
فرماندار مهرستان اظهار داشت: همچنین کلنگ ساخت دهیاری روستای کهن مگار و مجتمع آبرسانی روستای کوران به زمین زده شد.

***زاهدان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نخستین مجتمع فرهنگی و سینمایی هلال استان امروز/ یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور رئیس سازمان هلال احمر کشور، استاندار و شماری از مسئولان استانی در زاهدان به بهره برداری رسید.
رسول راشکی اظهار داشت: این مجتمع با 560 صندلی و زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در سه طبقه ساخته شده است.
وی افزود: برای راه اندازی این طرح بزرگ فرهنگی در سیستان و بلوچستان 57 میلیارد و 432 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی تاکید کرد: این مجتمع دارای مدرن ترین و بروز ترین سامانه های سینمایی، همایشی، کنسرت و تئاتر است.

*** ایرانشهر
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: پنج طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار 20 میلیارد ریال امروز/یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
نبی بخش داوودی اظهار داشت: این طرح ها شامل شبکه آب آشامیدنی محله اسد آباد و فرعی های آن، اصلاح شبکه آب آشامیدنی خیابان های شهید کمال زاده و رازی با اعتبار هفت میلیارد ریال، آسفالت و زیرسازی با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال، بهره برداری از 2 واحد مسکونی کمیته امداد و یک طرح خود اشتغالی با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال و طرح های خدمات شهری با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال است.
وی افزود: در هفته دولت 110 پروژه مختلف عمرانی، خدماتی، آموزشی، بهداشتی، آب، برق، راه، مسکن و تولیدی در شهرستان ایرانشهر با اعتباری بیش از 579 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
همچنین مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 17طرح خوداشتغالی برای افراد زیر پوشش این نهاد با اعتبار 340 میلیون ریال امروز/یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
محمدعلی تراقویی اظهار داشت: این طرح ها شامل کارگاه خیاطی، گلدوزی، صنایع دستی و دامداری است.
وی با بیان اینکه طرح های خودکفایی با هدف توانمند سازی و محرومیت زدایی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد اجرا می شود، گفت: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 45 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

*** خاش
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی شهرستان خاش گفت: همزمان با چهارمین روز هفته دولت هشت پروژه کشاورزی، و خانه محرومان در این بخش افتتاح شد.
وی افزود: 6 واحد مسکن ویژه محرومان با اعتبار یک میلیارد و 80 میلیون ریال، یک واحد مرغداری و یک واحد پرورش کبک هر کدام با اعتبار هفت میلیارد ریال راه اندازی شد.

*** میرجاوه
فرماندار میرجاوه گفت: چهار طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی با اعتبار 12 میلیارد و 399 میلیون ریال امروز/یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
محمد میهنی اظهار داشت: راه اندازی پایگاه اورژانس و نمایندگی آموزش و پرورش در بخش ریگ ملک، برق رسانی به 11 روستا و افتتاح مسکن روستایی کمیته امداد طرح های امروز این شهرستان را تشکیل می دهند.
وی گفت: افزون بر 25 هزار نفر مردم این شهرستان از مزایای این طرح ها بهره مند شدند.
فرماندار میرجاوه اظهار داشت: همزمان با هفته دولت امسال 56 طرح عمرانی در بخش های مختلف نظیر کشاورزی، برق رسانی و غیره با اعتبار 80 میلیارد ریال در این شهرستان در حال بهره برداری است.

**بهره برداری از 1172 طرح هفته دولت در سیستان و بلوچستان
به گفته استاندار سیستان و بلوچستان افتتاح هزار و 172 پروژه با اعتبار افزون بر هفت هزار و 650 میلیارد ریال (765 میلیارد تومان) همزمان با هفته دولت در مناطق مختلف استان از دوم تا هشتم شهریور درحال انجام است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: این پروژه ها در مقایسه با هفته دولت سال گذشته از لحاظ تعداد 41 درصد و اعتباری 53 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در هفته دولت سال گذشته 779 پروژه با اعتبار چهار هزار و 580 میلیارد ریال (458 میلیارد تومان) به بهره برداری رسید.
وی افزود: همچنین همزمان با هفته دولت امسال 107 طرح با اعتبار افزون بر پنج هزار میلیون ریال و هزار و 20 میلیون دلار آماده کلنگ زنی است.
وی بیان کرد: مجموع اعتبارات استان در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم بیش از هفت هزار و 830 میلیارد ریال (783 میلیارد تومان) بود که این رقم در سال 95 بیش از 100 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
سکونت اقوام مختلف بلوچ، سیستانی، کرد، لر و سایر اقوام با مذاهب شیعه و سنی در این استان و زندگی مسالمت آمیز و بدون دغدغه در کنار یکدیگر آن هم با وحدت و انسجام مثال زدنی، سیستان و بلوچستان را به الگویی از وحدت تبدیل کرده است.
وجود بیش از 1100 کیلومتر مرز خاکی با افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در سواحل دریای عمان این استان را در موقعیت بسیار حساس و مهمی قرار داده است.
حرکت خستگی ناپذیر و پرشتاب دولت که سرسختانه به زیرسازی برای توسعه و پیشرفت نقاط مختلف کشور، بطور یکنواخت بویژه مناطق محروم جریان دارد، آهنگ دلنشینی است که صدای محرومیت زدایی آن مردم سیستان و بلوچستان را شادمان کرده است.
7316**3213خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.