به گزاش ایرنا سید امیرمحسن ضیائی روز یکشنبه در آیین افتتاح نخستین مجتمع فرهنگی و سینمایی هلال سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با حضور مستمر در بیش از 14 کشور جهان به مردم نیازمند خدمات ارائه می دهد.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر سازمانی مبتنی بر ارزش ها و اصول انسانی است که توجه به کرامت انسان ها، کاهش آلام بشریت و افزایش صلح و دوستی را سرلوحه کار خویش قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه هلال احمر سازمانی اجتماعی با ماموریت های فرهنگی است، افزود: اساس فعالیت های هلال احمر بر مردمی بودن استوار است.
استاندار سیستان بلوچستان نیز در این آیین گفت: هلال احمر به عنوان نهادی فاقد هر گونه پیروی از رنگ، نژاد، مرز و تعلق، هر جا که اثری از درد برای مردم وجود داشته باشد موجبات آرامش را فراهم می کند.
علی اوسط هاشمی افزود: سیستان و بلوچستان از ظرفیت فرهنگی بسیار ارزشمندی برخوردار است به گونه ای که این فرهنگ حتی در افغانستان و بخشی از پاکستان نیز سایه افکنده است.
وی با اشاره به افتتاح مجتمع سینمایی فرهنگی هلال سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد تمامی فضاهای در اختیار سازمانها برای استفاده عموم در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد: توجه به فعالیت های فرهنگی در سیستان و بلوچستان به دلیل تنوع، کثرت و نفوذ حتی در توسعه و ارتباط با کشورهای همسایه یک ضرورت بود تا بتوانیم این سرمایه نهفته در نزد انسان های فرهیخته و چهره های فرهنگی را به نوعی بکار گیریم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا توجه به پرکردن خلاها و مد نظر قرار دادن مباحث فرهنگی و هنری در سبد هزینه خانواده ها و توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه در دایره فرهنگی مورد توجه جدی قرار گرفت.
هاشمی ادامه داد: کمک به راه اندازی سینما هلال از جمله اقدامات در این بخش بود که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید برنامه های پرمحتوا، اصیل با برد بالا برای جلب نظر مردم به هنرهای مختلف از جمله نمایش و غیره فراهم کرده تا منتج به نوبت دهی و افزایش سرانه خانوارها برای کارهای فرهنگی شود.
وی از راه اندازی سالن چند منظوره فرهنگی در دانشگاه زابل به مناسبت هفته دولت امسال خبر داد افزود: اگر از نگاه بخشی به سرمایه ها اجتناب کنیم و سرمایه ها را از آن مردم بدانیم با کمبود فضاهای فرهنگی نظیر سینما در استان روبه رو نخواهیم شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: نخستین مجتمع فرهنگی و سینمایی هلال استان با 560 صندلی و زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در سه طبقه ساخته شده است.
رسول راشکی افزود: برای راه اندازی این طرح بزرگ فرهنگی در سیستان و بلوچستان 57 میلیارد و 432 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی تاکید کرد: این مجتمع دارای مدرن ترین و بروز ترین سامانه های سینمایی، همایشی، کنسرت و تئاتر است.
به گزارش ایرنا نخستین مجتمع فرهنگی و سینمایی هلال سیستان و بلوچستان امروز/ یکشنبه/ همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور رئیس سازمان هلال احمر کشور، علی اوسط هاشمی هاشمی استاندار و شماری از مسئولان استانی در زاهدان به بهره برداری رسید.
تا پیش از این مردم سیستان و بلوچستان فاقد سینمای استاندارد بودند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به علاقه مندی مردم به پیگیری فیلم های روز از چند سال قبل، سرسرای اشراق مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان زاهدان را به اکران فیلم اختصاص داده است.
زاهدان با 672 هزار و 589 نفر جمعیت و دارا بودن سه بخش کورین، نصرت آباد و مرکزی در حدود هزار و 600 کیلومتری تهران و نزدیکی کشور پاکستان واقع شده ‌است.
7316**3213خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.