مهدی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دام ها علیه بیماری های مختلف نظیر طاعون نشخوار کنندگان کوچک، انترو توکسمی، بیماری قانقاریا، آبله بزی و گوسفندی به صورت رایگان در استان واکسینه شدند.
وی بیان کرد: مایه کوبی دام در سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و 774 هزار و 503 راس دام رشد سه درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: کاهش خسارت به دامداران، جلوگیری از تلفات و ضایعات دامی و مقابله با بروز انواع بیماری در جمعیت دامی از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح مایه کوبی دام در سیستان و بلوچستان است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در این مدت 342 هزار و 759 متر مربع سمپاشی جایگاه دام در استان صورت گرفته است.
وی انجام سمپاشی بر روی 409 هزار و هفت راس دام را از دیگر اقدامات دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این مدت ذکر کرد و گفت: تعداد دام های مورد سمپاشی قرار گرفته این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با 242 هزار و 956 راس دام رشد 68 درصدی را نشان می دهد.
حسینی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه 1512 تماس برقرار کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316 **3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.