دراین مطلب آمده است: کمردرد یکی از آن مشکلات شایعی است که پیر و جوان نمی‌شناسد و هر کسی می‌تواند به آن دچار شود. بسیاری از عادت‌هایی که ما در طول روز داریم، باعث می‌شود که کمردرد بگیریم. کمردرد در ابتدا معمولا شدید نیست، ولی به مرور زمان می‌تواند شدت پیدا کند و زندگی فرد را تحت‌تاثیر قرار بدهد و کیفیت آن را پایین بیاورد. برای پیشگیری از کمردرد باید برخی نکات را بدانید.
زیاد پشت میز ننشینید
یکی از کارهایی که می‌تواند باعث کمردرد شود، پشت میزنشینی است. نشستن‌های طولانی‌مدت پشت میز، آن هم به صورتی که فرد به کمر خود زاویه بدهد، می‌تواند باعث کمر‌درد شود. لذا مدتی هم بایستید.
گاهی برخی از افراد با وجود نشستن صحیح پشت صندلی، باز هم دچار کمر‌درد می‌شوند که دلیل این مساله به غیراستاندارد بودن صندلی مربوط می‌شود. داشتن یک صندلی راحت و استاندارد برای پیشگیری از کمر‌درد، بسیار ضروری است.
رانندگی را کم کنید
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در ایجاد کمر‌درد نقش داشته باشد، رانندگی‌های طولانی‌مدت و بدون در نظر گرفتن استراحت است. همه افراد برای پیشگیری از کمر‌درد، باید بعد از مدتی رانندگی، در کنار جاده بایستند و استراحت کنند.
ورزش را از یاد نبرید
بسیاری از افراد، تحرک چندانی در طول روز ندارند که این مساله می‌تواند آنها را مستعد ابتلا به کمر‌درد کند. عضلات ضعیف شکم یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به کمردرد است. به همین دلیل باید به اندازه کافی در طول روز ورزش و تحرک بدنی داشت.
تغذیه و نوشیدن آب را جدی بگیرید
خانم‌هایی که عادت دارند کفش‌های پاشنه‌دار بپوشند، بیش از سایر افراد مستعد ابتلا به کمردرد هستند
عدم توجه به نوشیدن آب کافی و تغذیه مناسب، می‌تواند باعث ابتلا به کمردرد شود. برای پیشگیری از کمردرد، باید به میزان کافی آب بنوشید و مصرف غذاهای مقوی و سبزیجات تازه را از یاد نبرد.
چاق نباشید
چاقی می‌تواند مشکلات زیادی را برای بدن به وجود بیاورد که یکی از این مشکلات ابتلا به کمر‌درد است. شکم بزرگ، یکی از علل مهم بهم خوردن تعادل و توازن ستون فقرات محسوب می‌شود و احتمال ابتلا به کمردرد را افزایش می‌دهد.
وسایل سنگین برندارید
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث ابتلا به کمردرد شود، بلند کردن وسایل سنگین بویژه به شکل غیراصولی است. اگر مجبور هستید یک وسیله سنگین را جا‌به‌جا کنید، تا جای ممکن آن را هل بدهید. چنانچه مجبور هستید وسیله سنگین را بلند کنید، باید روی زمین بنشینید و در حالی که آن را بخوبی در بغل گرفته‌اید، بلند کنید. حمل کیف‌های سنگین و نامناسب می‌تواند باعث ابتلا به کمردرد شود، به همین دلیل افراد باید تا جای ممکن از کیف‌های سبک استفاده کنند.
پاشنه‌دار را فراموش کنید
کفش‌های نامناسب می‌توانند باعث ابتلا به کمردرد شوند. آن دسته از خانم‌هایی که عادت دارند کفش‌های پاشنه‌دار بپوشند، بیش از سایر افراد مستعد ابتلا به کمردرد هستند.
تشک خوب بخرید
تشک‌های غیراستاندارد در ابتلا به کمردرد نقش دارند. به همین دلیل باید یک تشک استاندارد و راحت را برای خوابیدن انتخاب کرد. ممکن است یک تشک خوب و استاندارد کمی گرانقیمت باشد، ولی از ابتلا به کمردردهای جدی پیشگیری می‌کند.
از پزشک کمک بگیرید
کمردرد همیشه ساده و گذرا نیست و گاهی کمردرد برای مدت‌های طولانی باقی می‌ماند. در چنین شرایطی برای بررسی علت کمردرد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد. هر چه زودتر علت کمردرد تشخیص داده شود، درمان آن نیز راحت‌تر خواهد بود.
8006**6081 دریافت کننده: نرگس تیموری**انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.