بهمن نامور مطلق روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت های دستی هنرمندان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف حمایت از صنایع دستی، هنرمندان، ایجاد اشتغال و ارتقای وضعیت معیشت آنان فعالیت های هنری هنرمندان این شهرستان خریداری می شود.
وی افزود: بازارهای داخلی و خارجی از صنایع دستی ایران به ویژه سیستان و بلوچستان استقبال خوبی دارند به طوری که تلاش خواهیم کرد با تشویق بخش خصوصی و حمایت سازمان میراث فرهنگی تولیدات هنرمندان با قیمت مناسب خریداری و در این بازارها عرضه شود.
وی از اجرای طرح پیوند در کشور خبر داد و افزود: این طرح ایجاد ارتباط میان تولید کنندگان مرکزی و جنوبی کشور و مناطق فروش صنایع دستی به ویژه استان های همجوار دریای خزر در این فصل از سال را برعهده دارد تا بخش خصوصی را تشویق به خرید محصولات صنایع دستی به ویژه حصیربافی سیستان و بلوچستان کند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در ماههای اخیر اتفاقات خوبی در حوزه قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته و شرایط مناسبی برای صنایع دستی کشور فراهم شده است که ارتقای جایگاه اجتماعی و زیبا سازی صنایع دستی را درپی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا شهر ایرانشهر با 40کیلومتر مربع وسعت و بیش از صد هزار نفر جمعیت در مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006**3213خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.