به گزارش ایرنا محمد جهانتیغی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت در زاهدان اظهار داشت: 25 هزار و 700 نفر از مردم استان در بخش دولتی و 10 هزار نفر نیز در بخش خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای را در یکسال گذشته فرا گرفته اند.
وی ادامه داد: باید شرایط به گونه ای پیش رود که بخش خصوصی فعالیت بیشتری در استان داشته باشد و بخش دولتی بیشتر فعالیت های نظارتی و طراحی را بر عهده گیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های این سازمان فعالیت در حاشیه شهرهاست افزود: 2 هزار و 870 نفر در سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان آموزش های فنی و حرفه ای را در یکسال گذشته فرا گرفته اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان از لحاظ عملکرد در حاشیه شهرها رتبه دوم کشوری را داشته و در همسنجی با سال 92 حدود 120 درصد افزایش عملکرد در این مناطق داشته است.
جهانتیغی خاطرنشان کرد: همچنین در یکسال گذشته 691 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در روستاهای سیستان و بلوچستان توسط بخش دولتی ارائه شده است.
وی با اشاره به فرصت به وجود آمده برای آموزش گاز کشی (لوله کشی گاز) در استان بیان کرد: مقطع کاردانی رشته لوله کشی گاز در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان ایجاد شده و تا کنون 70 نفر دانش آموخته شده اند.
وی بیان کرد: همچنین حدود 700 نفر جوشکار در این استان آموزش دیده و آماده بکار هستند.
وی اظهار داشت: حدود 20 میلیارد ریال برای برگزاری دوره های آموزشی گازکشی در این استان سرمایه گذاری شده که با توجه به متولی گری جهاد دانشگاهی در این امر به تصمیم رده های بالاتر، هیچ اعتباری از این مبلغ در اختیار فنی و حرفه ای قرار نگرفته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید شرکت های پیمانکار در طرح گاز رسانی استان مکلف شوند از نیروهای بومی در این طرح استفاده کنند و درصورت نبود نیروی متخصص بومی، نیروی مورد نیاز خود را از خارج استان جذب کنند.
جهانتیغی افزود: نشست پرسش و پاسخ فعالان و دانش آموختگان رشته گاز و جوشکاری با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت گاز و نظام مهندسی در هفته جاری برگزار خواهد شد.
7311**6081 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.