وحید غلامیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای رفع افت ولتاژ برق، اجرای سه کیلومتر شبکه فشار متوسط و چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: یکی از اهداف اداره برق در شهرستان چابهار بهره مندی مشترکان برق روستایی در بخش های دشتیاری، پلان و تلنگ از برق مطمئن در فصل تابستان است.
وی بیان کرد: تاکنون در روستاهای نالود، توکدان، شیرمحمد بازار، لالوبازار، بوندی، کوتیرو، مچی، جدگال آباد، دنسرتلنگ، ماندیرو، وددو، دک تلنگ، جت بازار دیرمان، چب، گتیوان، چرک و سنی بازار از توابع بخش تلنگ چابهار ترانس جدید نصب و نسبت به رفع افت ولتاژ این مناطق اقدام شده است.
وی ادامه داد: بسیاری ازمشکلات افت ولتاژ و قطعی برق به دلیل وجود انشعاب های غیر مجاز برق در سطح روستاهاست.
وی اضافه کرد: برای رفع افت ولتاژ برق نیاز است تا مردم انشعاب های غیر قانونی خود را قطع کنند.
مدیراداره برق دشتیاری و پلان چابهار گفت: توسعه شبکه برق در بخش های تلنگ، دشتیاری و پلان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
غلامیان اظهار داشت: امور برق نگور چهار بخش دشتیاری، پلان، قسمتی از بخش مرکزی چابهار و تلنگ قصرقند را زیر پوشش دارد که در مجموع ۵۰۰ پارچه روستا را خدمات رسانی می کند.
وی افزود: حجم تاسیسات برق این منطقه شامل هزار و 200 کیلومتر خط فشار متوسط ، ۵۲۰ کیلومتر خط فشار ضعیف وهزار و 100 دستگاه ترانس برق است.
وی اظهار داشت: امور برق نگور همچنین دارای 27 هزار و 700 مشترک برق است که از این تعداد 23 هزار و 535 اشتراک، خانگی هستند.
به گزارش ایرنا نگور مرکز بخش دشتیاری از توابع شهرستان چابهار و از شهرهای مرزی نزدیک کشور پاکستان است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.