رضا آزادمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مدت دور از انتظار نیست.
وی افزود: حداکثر سرعت باد در 24 ساعت گذشته در شهرهای زابل، هامون و هیرمند در منطقه سیستان به 80 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید افقی نیز به سه هزار متر رسیده است.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی گفت: برای این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزایش غبار و وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بعد از ظهرها در جنوب و جنوب شرق استان افزایش ابر خواهیم داشت و شرق دریای عمان نیز مواج است.
وی گفت: حداکثر دما در 24 ساعت گذشته با 46 درجه بالای صفر مربوط به راسک مرکز شهرستان سرباز و حداقل دما با 17 درجه سانتی گراد مربوط به زاهدان بوده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.