به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای مهم مرتبط با قشر دانش آموز نوجوان و جوان می تواند در این زمینه فعالیت های مطلوبی در مدارس استان برنامه ریزی و اجرا کند.
وی اظهار داشت: بجای انجام طرح های مطالعاتی و عملیاتی جدید در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر باید از طرح های قبلی و موفق ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور استفاده کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید فعالیت های موفق ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و نیز سایر کشورها مورد بررسی قرار گیرد و بجای انجام کارهای جدید از آنها در این استان بهره گیری شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ورزش در سالم سازی جامعه افزود: با توجه به علاقه مردم به ورزش و رویدادهای ورزشی، صدا و سیما می تواند نقش عمده ای در ترویج فرهنگ ورزش داشته باشد.

**کشف 70 تن مواد مخدر در سه ماه نخست امسال
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: بیش از 70 تن انواع مواد مخدر در سه ماه نخست سالجاری کشف شده که در همسنجی با میزان مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.
محمدهادی مرعشی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترک اعتیاد تصریح کرد: در این مدت 356 نفر از معتادان متجاهر پس از انتقال به کمپ های ترک اعتیاد تل سیاه زاهدان، نیاتک زابل و محمدان ایرانشهر و بازیابی سلامت خویش، ترخیص شده اند.
وی خاطرنشان کرد: پنج مرکز آسیب های اجتماعی نیز در شهرهای زاهدان، خاش، ایرانشهر و سراوان در این مدت راه اندازی شده است.
رئیس کمیته فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر و مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته 40 درصد از دانش آموزان این استان معادل 250 هزار نفر زیرپوشش برنامه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر قرار گرفتند.
علیرضا نخعی ادامه داد: 450 مدرس آموزش های لازم در زمینه پیشگیری را در این استان فراگرفته اند و در شهریورماه سالجاری نیز قرار است به پنج هزار مدیر مدرسه استان در این زمینه آموزش داده شود.
وی تصریح کرد: این در حالیست که سال قبل به 100 هزار نفر از والدین دانش اموزان آموزش های لازم در این زمینه ارائه شد.

**بهره برداری از 20 پروژه در هفته بهزیستی در استان
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: 20 عنوان پروژه با سرمایه گذاری بیش از 260 میلیارد ریال در حال بهره برداری در این هفته در استان است.
محمدرضا سراوانی با اشاره به طرح شناسایی معلولان در استان تصریح کرد: 40 هزار نفر معلول در سیستان و بلوچستان وجود دارند که حدود 20 هزار نفر آنان را بهزیستی شناسایی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی با سازمانهای مردم نهادی (NGO) که قصد خدمات رسانی به معلولان را دارند قرارداد امضا و حق الزحمه آنان را پرداخت می کند.
استان سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با کشورهای تولید کننده موادمخدر همواره در معرض خطر قاچاق این ماده خانمانسوز و رواج اعتیاد در جامعه است.
این استان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی و 350 کیلومتر مرز دریایی با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان دارد.
7311**6081 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.