صاحب گل صالحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 11 هزار و 320 مترمربع به زیربنای فضاهای بهداشتی ودرمان شهرستان نیکشهر هزینه شده است.
وی احداث ساختمان های کلینیک تخصصی، مرکز غربالگری وسرطان، بلوک زایمانی، 6 واحد مسکونی متخصصان و پزشکان و احداث و تجهیز بیمارستان 64 تختخوابی محمدرسول الله (ص) را از جمله پروژه های بهداشتی ودرمانی در حوزه طرح تحول سلامت نیکشهر عنوان کرد.
وی ادامه داد: بیمارستان 64 تختخوابی محمدرسول الله نیکشهر با زیربنای هشت هزار و 700 مترمربع و اعتبار 240 میلیارد ریال از سال 1388 آغاز شده بود که در سال 1394 افتتاح و راه اندازی شد.
فرماندار نیکشهر با بیان اینکه در چهار سال اخیر ساختمان اورژآنس 115 پیپ لاشار ساخته شد گفت: ساخت 9 خانه بهداشت در روستاهای گجویی، روپنان، نیلگ بن، سرمیچ، زیارتجاه، گروکدپ، کلچات، جاکس و گسک با اعتبار 703 میلیارد ریال از جمله طرح های بهداشت ودرمان شهرستان نیکشهر است.
وی تصریح کرد: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 29 پروژه بهداشتی با زیربنای چهار هزار و721 مترمربع واعتبار 88 میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است.
وی گفت: دولت منکر وجود مشکلات و پایین بودن شاخص ها در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان نیست و برای رسیدن به شرایط مطلوب امکانات ونیروی پزشک متخصص نیاز است.
وی احداث بیمارستان 220 تختخوابی تخصصی، تکمیل چارت خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی و اختصاص پزشک متخصص و رسیدگی به تجهیزات و امکانات بهداشتی این شهرستان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.