به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی چهارشنبه شب در این دیدار از رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دفتر رهبری دعوت کرد به این استان سفر کند تا از توان این مجموعه برای شناسایی قابلیت های منطقه ای استان و توان رسیدن این استان به قبول نقش های ملی استفاده شود.
ضرورت تکمیل خط راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد - سرخس به عنوان مهمترین عنصر در گسترش روابط با کشورهای همسایه در بخش های مختلف با راه اندازی خط ترانزیت کالا و نقش آن در تحول منطقه جنوب شرق در این دیدار مورد توجه قرار گرفت.
بر اساس این گزارش مهمترین عنصر تحول در شرق کشور، ترانزیت کالا و استفاده از مزیت های بندر چابهار و راه اندازی خط آهن چابهار - زاهدان - مشهد است.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 دریافت کننده: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.