علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از ظهر از شدت توفان در منطقه سیستان کاسته می شود و از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده روند سرعت باد کاهشی است.
وی افزود: مجددا از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک منطقه سیستان در شمال استان را فرا می گیرد.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی گفت: برای مرکز و جنوب استان نیز بعد از ظهر افزایش غبار همراه با باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در جنوب استان در ساعات بعد از ظهر شرایط برای رشد ابر، رگبارهای پراکنده باران و گاهی رعد و برق فراهم است که روزهای پنجشنبه تا شنبه تقویت می شود.
وی اظهار داشت: دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی مواج و متلاطم است.
ملاشاهی افزود: گرمای هوا با شدت کمتر در استان تداوم دارد و حداقل دما با 22 درجه سانتی گراد و حداکثر دما با 48 درجه بالای صفر در شبانه روز گذشته به ترتیب مربوط به زاهدان و دلگان بوده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.