نبی بخش داوودی دوشنبه شب در حاشیه جلسه توجیهی دامداران دام های سنگین به ویژه شتر، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شترداران در راستای تحقق طرح پلاک کوبی با نیروهای جهاد کشاورزی همکاری کنند.
وی با بیان اینکه پلاک کوبی به طور رایگان و هزینه های لازم از محل اعتبارات تخصیصی از سوی استانداری پرداخت خواهد شد افزود: در بازه زمانی چهل و پنج روزه اول هزینه این طرح ازسوی دولت رایگان پرداخت می شود وهزینه 45 روز دوم پلاک کوبی برعهده شخص دامدار خواهد بود.
وی گفت: بعد از اتمام بازه زمانی سه ماهه تمامی شتر های سرگردان در بیابان و حاشیه جاده ها و مزارع کشاورزی به عنوان دام قاچاق تلقی و به نفع دولت جمع آوری خواهند شد.
وی افزود: بحث پلاک کوبی شترهای سیستان و بلوچستان از پارسال با تخصیص اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال از سوی استانداری و سازمان جهاد کشاورزی آغاز شده و تا اواخرمهرماه امسال ادامه دارد.
فرماندار ایرانشهر گفت: از مجموع حدود هفتاد هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان قریب به 12 هزار نفر شتر در سطح این شهرستان و در بخش های مرکزی، بمپور و بزمان پرورش داده می شوند.
داوودی اظهار داشت: تا کنون حدود 2هزارنفرشتردر حوزه ایرانشهر پلاک کوبی شده است که انتظارمی رود با توجه به فرصت باقی مانده شترداران نسبت به پلاک کوبی شترهای خود اقدام کنند.
وی افزود: با توجه به جلسات مکرر با شترداران و جمع آوری شترهایی که در حاشیه جاده ها سرگردان بودند آمار تصادفات خودرو با شتر در چهار ماهه امسال نسبت به پارسال کاهش چشم گیری داشته است.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.