استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مانع تراشی و سنگ‌اندازی در مسیر جذب سرمایه گذاری در استان قابل قبول نیست.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در زاهدان اظهار داشت: برای جذب سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان باید مزیت‌های رقابتی ایجاد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هر سرمایه گذار بخش خصوصی طی یک ماه بتواند کارگاه خود را راه اندازی کند.

وی به دستگاه‌های متولی امر سرمایه گذاری، امور مالیاتی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد در سیستان و بلوچستان انتفاعی بیندیشند.

اوسط هاشمی بیان کرد: سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف با آگاهی کامل از مزیت‌های اقتصادی در مناطق مختلف اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند لذا مدیران سیستان و بلوچستان به این موضوع توجه داشته باشند که بدترین نوع نگاه به کارآفرینی که وارد استان می‌شود این است که مدیران فکر می‌کنند که او نسبت به مسائل آگاهی ندارد.

وی با اشاره به بازنگری و روان‌سازی قوانین از سوی دبیرخانه این شورا، بی‌ثباتی، بی‌اطلاعی و عملکرد غیرکارشناسی در جذب سرمایه گذاران را غیرقابل قبول عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اخذ استعلام‌ها از سوی سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف از جمله انتخاب زون انرژی‌های نو، ایجاد گلخانه، پرورش ماهی، میگو و غیره روان سازی و تسهیل شود.

هاشمی درباره گلایه شماری از کارآفرینان اقتصادی در مباحث مالیاتی افزود: اندیشیدن به مالیات به‌صورت صرف درست نیست در ابتدا باید ایمان مردم نسبت به مالیات تقویت شود در این صورت خود مردم در این زمینه خودجوش عمل خواهند کرد.

وی با اشاره به کمبود 600 مگاوات برق تولیدی در سیستان و بلوچستان افزود: زیرساخت‌های بخش برق در دولت تدبیر و امید با قوت در حال پیشرفت است.

اوسط هاشمی ادامه داد: نیروگاه 540 مگاواتی توسط سرمایه‌گذار بومی استان مقیم تانزانیا کلنگ‌زنی شد که تقاضای افزایش به 730 مگاوات را دارد.

وی اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه در گمرک آماده است و سرمایه‌گذار اعلام کرده که تا 6 ماه آینده آماده تولید برق خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اطمینان می‌دهم زیرساخت‌های حمل و نقل ترکیبی، برق، آب، راه آهن و گاز رشد خوبی در استان خواهد داشت.

هاشمی درباره مبادله سوخت و واردات دام به کشور از طریق مرزهای مشترک با همسایگان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای تامین سوخت مورد نیاز مشکلی وجود ندارد و این موضوع در قالب تعاونی مرزنشینان و اتاق بازرگانی از سوی دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی شود.

هاشمی بر ایجاد شعبه‌های بانکی در تمام دروازه‌های اقتصادی استان و روان‌سازی امور بانکی در مرز میلک و میرجاوه تاکید کرد.

وی افزود: برای کسب مجوز صدور ویزا در محل پایانه‌های مرزی رسمی تلاش می‌کنیم بدون مراجعه به کنسولگری و همانند فرودگاه‌های بین‌المللی ویزای یک‌ماهه در محل پایانه مرزی، هنگام ورود مسافر صادر شود.

اوسط هاشمی بیان کرد: لغو روادید در مرز مشترک با کشورهای همسایه در صورت توافق دولت‌ها در روابط میان سرمایه‌گذاران و تجار بسیار موثر خواهد بود.

وی بررسی شاخص‌های فضای کسب و کار در سیستان و بلوچستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این شاخص‌ها باید مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود در کدام بخش با مشکل مواجه هستیم و برای هر کدام دبیرخانه، بخش‌خصوصی و دولت راهکار لازم را ارائه دهند.

اوسط هاشمی در رابطه با مشکلات واحدهای لبنی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: واحدهای دارای خط تولید جدید باید منطبق با میزان تولید شیر در استان فعالیت کنند و واحدهای زیان‌دهنده نیز تغییر کاربری دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره برخورد تقابلی و موضع‌گیری برخی نمایندگان استان با دولت به‌جای تعامل گفت: درشت‌کلامی و انتقاد به تنهایی برطرف کننده مشکلات استان نیست زیرا مردم به انتقاد فکر نمی‌کنند و برای آنان اشتغال و فرصت‌سازی مهم است.

هاشمی اظهار داشت: بار مردم را بر دوش گرفتن تنها با عنوان نمایندگی مردم نیست. هر کس دغدغه مردم دارد باید به گونه‌ای اقدام کند که در امور آنان تسهیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.