به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: 40 اثر ملی برای حضور در سومین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی به دبیرخانه این جشنواره در زاهدان رسیده است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود در سه روز باقی مانده از مهلت تعیین شده آثار بیشتری به این جشنواره ارسال شود.
وی ادامه داد: داوران سومین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی سیستان و بلوچستان از چهره های ملی و بین المللی هستند.
وی بیان کرد: دهم مرداد امسال مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور معاون فرهنگی و هنری وزیر و مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زاهدان برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کتاب منتخب گرافیک رضوی نیز در مراسم اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی در زاهدان رونمایی می شود.
مسگرانی اظهار داشت: پارسال از 21 استان کشور آثار علاقه مندان به جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی رسیده بود که پیش بینی می شود امسال آثار بیشتری به این جشنواره ارسال شود.
وی افزود: شب های شعر رضوی از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان در دهه کرامت امسال با حضور شاعران منطقه ای استان برگزار می شود.
وی بیان کرد: شب شعر به میمنت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) در شب ولادت با حضور شاعران برجسته استان در زاهدان برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: همچنین جشنواره کتاب خوان رضوی در حال پیگیری است تا در زاهدان در دهه کرامت برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره های کودک و نوجوان از جمله قصه خوانی، شعر خوانی و نقاشی در دهه کرامت در زاهدان برگزار می شود.
مسگرانی خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات بدست آمده بیش از 80 ویژه برنامه به مناسبت دهه کرامت امسال در افزون بر 100 کشور جهان برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست شورای هماهنگی گرامیداشت دهه کرامت در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به انتخابات خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: با کمک و حضور خبرنگاران در این دوره از انتخابات مشارکت 85 درصدی را شاهد بودیم.
وی افزود: با وجود تمام مشکلاتی که در روند برگزاری انتخابات خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان به سبب تغییر روش سنتی به روش الکترونیکی، پیش آمد اما مشارکت بالای خبرنگاران در این انتخابات نشان از توجه و ارزش گذاری اصحاب رسانه به خانه مطبوعات است.
مسگرانی اظهار داشت: یک سری مشکلاتی در روند انتخابات خانه مطبوعات استان رخ داد که برخی از اصحاب رسانه در فضای مجازی و پایگاه های خبری به آن پرداختند.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در روند برگزاری انتخابات نقش «نظارتی» دارد و بر اساس آیین نامه، این اداره تنها مسئول فراهم کردن بستر انتخابات برای خانه مطبوعات است.
وی بیان کرد: هیات مدیره خانه مطبوعات زحمات فراوانی را برای برگزاری انتخابات متحمل شدند که قابل تقدیر است.
وی افزود: براساس مفاد اساسنامه و آیین نامه خانه مطبوعات داوطلبان نامزدی انتخابات باید احراز صلاحیت شوند.
وی خاطر نشان کرد: شماری از داوطلبان نامزدی خانه مطبوعات احراز صلاحیت نشدند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برای احراز صلاحیت این افراد پیگیری های زیادی را انجام داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل برای شماری از افرادی که صلاحیت آنان احراز نشده بود تا سه مرتبه از حراست و دستگاههای امنیتی درخواست تجدید نظر کرد.
مسگرانی اظهار داشت: ما دوست داشتیم که تمامی اصحاب رسانه در انتخابات خانه مطبوعات مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مسئولیتی در این حوزه نداشته و مسئولیت آن متوجه دستگاههای امنیتی و حراست است.
وی بیان کرد: مستندات درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستگاههای امنیتی و حراست مبنی بر تجدید نظر در مورد افراد احراز صلاحیت نشده موجود است.
وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری های زیادی با مسئولان مربوطه در مورد افراد احراز نشده انجام داده است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.