رضا آزادمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد همراه با گرد و خاک شدید در این مدت سبب کاهش شعاع دید تا 700 متر در زهک یکی دیگر از شهرستان های شمالی سیستان و بلوچستان نیز شده است.
وی افزود: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری تا پنجشنبه با افزایش شیب فشاری در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه دارد که از امروز تا چهارشنبه سرعت باد به حدود 95 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.
وی ادامه داد: برای این مدت در شمال استان توفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده ای انتظار می رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این مدت برای نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
آزادمنش افزود: گرمای هوا در نیمه شمالی استان تداوم داشته و از سه شنبه تا پنجشنبه روند دما کاهشی است.
وی اظهار داشت: در برخی نقاط جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان در بعد از ظهر شرایط برای افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده مهیاست.
وی گفت: دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی مواج است و از بعد از ظهر تا چهارشنبه ارتفاع موج افزایش می یابد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.