رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه ساعت 18 و 30 دقیقه به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد که بلافاصله یک تیم امدادی به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: این فرد به نام ابراهیم براهویی برای انجام ماهیگیری به آب زده بود که متاسفانه به دلیل آشنا نبودن به فن شنا غرق شد.
وی بیان کرد: بیشتر افرادی که دچار حادثه غرق شدن در این رودخانه ها می شوند جوانانی هستند که بدون فراگیری فنون شنا وارد آب شده و در همان دقایق اولیه غرق می شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: شنا در رودخانه های منطقه سیستان به دلیل وجود چاههای حفر شده در گذشته خطرناک است اما با وجود هشدارهای داده شده افراد بدون توجه به این هشدارها وارد رودخانه ها شده و جان خود را از دست می دهند.
راشکی اظهار داشت: کف رودخانه ها و انهار و حتی کانالهای سیمانی سیستان از خاک رس (مَلّ) با چسبندگی خاص پوشیده شده که وقتی فردی وارد رودخانه می شود در داخل این گل و لای چسبنده گرفتار شده و نمی تواند خود را نجات دهد.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز از حدود 18 سال پیش با خشکسالی رو به رو شده که مردم محلی برای تامین آب مورد نیاز خود به ناچار در رودخانه ها و انهار منطقه اقدام به حفر چاه و گودال کرده اند که اکنون با ورود روان آب و سیلاب در این رودخانه ها و انهار برخی افراد بدون آگاهی از وجود این چاهها و محل حفر آنها و علیرغم هشدارهای متعدد رسانه ها و دستگاههای مختلف بدون توجه به این هشدارها وارد آب می شوند که در همان دقایق نخست گرفتار چاه و گودال شده و غرق می شوند.
7316**3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.