ابراهیم نرماشیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیشگیری از معلولیت محور فعالیت های بهزیستی است، اظهار داشت: هم اینک طرح پیشگیری از معلولیت به یک آموزش همگانی تبدیل شده است.
وی افزود: مربیان و کارشناسان بهزیستی با آموزش های لازم به زوج ها و والدین، فرهنگ پیشگیری از معلولیت را در جامعه رواج می دهند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از معلولیت ها در شهرستان ایرانشهر منشا ژنتیکی دارند از خانواده ها انتظار می رود برای جلوگیری از معلولیت فرزندانشان آزمایش های لازم را انجام دهند.
رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: پرداخت مستمری ماهیانه، شهریه دانشجویی و هزینه های تحصیلی، حق پرستاری به افراد دارای ضایعه نخاعی علاوه بر مستمری ماهیانه، هزینه درمان، توزیع وسایل کمک توانبخشی و مناسب سازی فضای زندگی از جمله خدمات این مجموعه به معلولان تحت پوشش است.
نرماشیری اظهار داشت: 80 نفر از معلولان ایرانشهری ضایعه نخاعی هستند که به ازای هر نفر ماهانه 2 میلیون ریال حق نگهداری پرداخت می شود.
وی افزود: به افرادی که ضایعه سینه دارند ماهانه یک میلیون و 750 هزار ریال وضایعه کمری یک میلیون و 500 هزار ریال حق پرستاری پرداخت می شود.
وی اولویت اداره بهزیستی را کمک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه همه روزه با شکل های جدیدی از آسیب ها در جامعه رو به رو هستیم، نیاز است تا سطح دانش و آگاهی مردم نسبت به این مساله ارتقا داده شود.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314** 3213خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.