به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نماز عید سعید فطر بیان کرد: در این روز بزرگ پاداش یکماه طاعت و بندگی مخلصانه به مومنان روزه دار داده می شود.
حجت الاسلام دهقان ادامه داد: امسال مردم سیستان و بلوچستان در شرایطی بسیار سخت گرمای هوا روزه گرفتند لذا پاداشی بزرگ در انتظار مومنان است.
وی افزود: خداوند را شکر می کنیم زنان و مردان با ایمان توانستند خاضعانه و با خشوع کامل خداوند را عبادت و بندگی کنند.
امام جمعه خاش اظهار کرد: صفت خوب بندگان خدا تسلیم شدن در مقابل پروردگار متعال است و خوشبختانه مردم ما دارای صفات پسندیده هستند.
وی گفت: حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه و کمک به نیازمندان و همدردی با اقشار کم دست جامعه و مهمتر از همه مانوس شدن با نماز و قرآن و انجام دادن کارهای خیر در جامعه بخوبی در جامعه نمایان بود.

** نماز عید سعید فطر اهل سنت خاش
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: تلاش برای رفع مشکلات آموزشی، بهداشتی و آبرسانی وغیره باید مورد توجه باشد.
مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه های نماز عید سعید فطر با تبریک این روز با برکت و بزرگ به امت اسلامی بیان کرد: رمضان ماه خودسازی و تزکیه نفس بود لذا امیدواریم همگان مورد لطف و عنایت پروردگار متعال واقع گردند.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل و مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش نیز اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه رحمت، بخشش و خلاصی از جهنم است و خوش نصیب کسانی هستند که حق خدا و بندگان خدا را ادا کرده، فرایض را به جای آورده اند، نماز خوانده و زکات پرداخت کرده اند و به صفات پاک و پسندیده متصف شده اند.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی بیان کرد: دنیا محل گذر، امتحان و آزمایش بوده و بهترین امتحان این است که از خواهش های نفسانی دور بمانیم و فرمان الهی را اجرا کرده و در مقابل دستورات پروردگار تسلیم باشیم.
مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجدجامع حنفاء اهل سنت خاش هم با تبریک عید سعید فطر با اشاره به اینکه انسجام و وحدت مسلمانان در اطاعت از خدا و پیروی از سنت های رسول الله ص است گفت: عصر حاضر عصر دور شدن از آیین های پاک اسلام و کم رنگ شدن ارزشهای الهی و سربرآوردن انواع گناهان و حق کشی ها، گرفتار شدن در دام اعتیاد و مفاسد اجتماعی بوده که ضرورت دارد علما و بزرگان برای اصلاح امت تلاش کنند.
وی ادامه داد: این دنیا امت اسلام را از ارزش ها دور کرده و به غیرالله نزدیک ساخته و غفلت ها را رواج داده است.
وی هرگونه خشونت و قتل و کشتار انسانهای بیگناه را ناپسندیده دانست و تاکید کرد: باید انسان مومن و مسلمان به سمت خیر برود و خیرخواهی و دلسوزی در زندگی ما احیا شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و دوره پنجم شوراها قدردانی کرد و افزود: تاکید ما به دولت این بوده که به اقشار جامعه و حقوق شهروندی مورد توجه شود.
علی کرد افزود: آبرسانی به خاش افزون بر هفده سال است که عملیاتی نشده اما در این دولت قول داده شده و قرارداد سه ساله ای برای اجرای آن امضا شده است.
وی اظهار کرد: گازرسانی به خاش و جاده و بازارچه مرزی نیز در دستور کار دولت بوده و ما نیز در حیطه انجام وظایف پیگیر اجرای این پروژه ها هستیم و امسال در کنکور سهمیه پزشکی به نام خاش اخذ شده است.
فرماندار خاش نیز از وضعیت کنونی ممالک اسلامی و کشته شدن افراد بی گناه ابراز تاسف و هر گونه اعمال خرابکارانه و تروریستی را که با هدف برهم زدن نظم و آرامش در جامعه انجام می شود را محکوم کرد.
محمداکبر چاکرزهی افزود: تلاش دولت بر این است که به وعده های داده شده عمل کند.
وی رای دادن دوباره به رئیس جمهور را نشان از اعتماد مردم به دکتر روحانی و مقبولیت فعالیتهای دولت دانست.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش هم عید سعید فطر را به مردم و امت اسلامی تبریک گفت.
نماز عید فطر در بخشهای ایرندگان و نوک آباد خاش هم برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.