کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش بادهای 120 روزه شمال سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش این بادها تا اواسط هفته به 100 کیلومتر نیز برسد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از اواخر وقت دوشنبه در سایر نقاط استان نیز شاهد افزایش غبار و باد و گرد وخاک خواهیم بود.

ملاشاهی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه در نواحی شرقی (میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی استان ( نصرت آباد تا زرآباد) وزش باد شدید شمالی انتظار می‌رود.
 
وی گفت: دوشنبه تا چهارشنبه درمحورهای مواصلاتی‌شمال استان و سه‌شنبه و چهارشنبه در محورهای غربی استان گرد و خاک سبب کاهش دید خواهد شد.
 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: طی 3 روز آینده گرمای هوا در نواحی جنوبی استان (نیکشهر، قصرقند، فنوج، راسک، دلگان، ایرانشهر، زرآباد و با شدت کمتر کنارک و چابهار) تداوم خواهد داشت و احتمال رخداد دمای بیشینه حدود 50 درجه وجود دارد.

وی تصریح کرد: از کشاورزان این مناطق می خواهیم در مورد برداشت و محافظت از محصولات غلاتی، زراعی، گلخانه‌ها و سایر موارد ضروری تمهیدات لازم را انجام دهند و افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند.

ملاشاهی در پایان افزود: در نواحی جنوبی استان نیز مدیریت تولید، توزیع و صرفه‌جویی منابع انرژی ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.