به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه زابل افزود: روز جهانی قدس روز وحدت امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیست در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است و روز قدس در منظومه فکر ناب و مطهر امام راحل روز اسلام است.
وی با تقدیر از حضور با شکوه مردم زابل در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم ( ص ) می دانم، روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمانان از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند؛ روزی که باید به ابرقدرتها هشدار داد که باید دست از سر مستضعفان بردارند و سرجای خود بنشینند.
امام جمعه زابل تصریح کرد: روز قدس یک پیام جهانی دارد و نشان دهنده این است که امت اسلامی زیر بار ظلم نمی رود گرچه این ظلم از پشتیبانی قدرتمندترین دولت عالم برخوردار باشد.
وی افزود: استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل در ابتدا در تلاش بودند تا قدس و فلسطین فراموش شود و افکار جهانی مردم فلسطین را تروریست و صهیونیست ها را قربانی تروریست ها معرفی کنند که امام راحل با تدبیر و هوشمندی تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.
امام جمعه زابل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حمله موشکی به مواضع داعش در دیرالزور تقدیر کرد و گفت: این اقدام دل مسلمین را شاد و سیلی محکمی به استکبار جهانی زد.
وی ادامه داد: با تلاش قرارگاه قدس سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) در روزهای اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان گروههای تروریستی و مزدوران استکبار جهانی به درک واصل شدند.
حجت الاسلام کیخا تاکید کرد: مقام معظم رهبری دیده بان تیزبین انقلاب می فرمایند: آمریکا با مساله هسته ای ما مشکلی ندارد مشکل آنها جمهوری اسلامی ایران است آنها می گویند ایران باید تغییر رفتا بدهد که منظورشان حذف جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: داشتن موشک بالستیک، غنی سازی 20 درصد و غیره بهانه است و حتی افرادی که تحلیل سیاسی شان ضعیف بود فهمیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.
امام جمعه زابل با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران و روسیه در مجلس سنای آمریکا اظهارداشت: این تحریم ها مخالف با روح و جسم برجام است در حالی که دولت ایران در همان ابتدای برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده است.
وی افزود: برچیدن سانتریفیوژها، تعطیلی فردو، بتن ریزی در قلب رآکتور آب سنگین از جمله تعهدات ایران در برجام بود که به آنها عمل کرد در حالی که هشدار داده شد که ابتدا قدم نخست باید از سوی طرف مقابل برداشته شود اما طرف مقابل نقص برجام کرد.
7317 **6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.