به گزارش ایرنا مصاف سنگ و گلوله، تفنگ و مشت گره کرده، جنگی بس نا برابر است که در یک طرف مردمی با دلی دریایی و اندیشه والا و در طرف دیگر رژیمی ظالم و مجهز به تسلیحات و تجهیزات مدرن با پشتیبانانی قدرتمند اما پوشالی قرار دارند و در این میدان پیروز واقعی سال هاست مشخص شده و دلیرانه مقاومت می کند.
در این روز مردم مرز دار و ولایت مدار سیستان و بلوچستان در جای جای استان پهناور خود همگام با مردم سایر نقاط ایران اسلامی قد علم کرده و شیعه و سنی برای حمایت از مظلومان انتفاضه سنگ سینه چاک داده اند تا به جهانیان اعلام کنند که فلسطین پیروز است.
مردم روزه دار زاهدان امروز، بیست و هشتم رمضان، مصادف با روز جهانی قدس که بنیان گذار آن، همان بنیان گذار نکته سنج و آینده نگر انقلاب ماست، با حضوری چشمگیر بار دیگر با مشتی گره کرده بر دهان یاوه گوی سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز آل سعود کوبیدند و بی پروا فریاد حمایت از مردم فلسطین را سر دادند.
بیش تر از سه دهه از زمان فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر برگزاری روز جهانی قدس می گذرد اما این پیام چنان تازه است که هر سال مردم بیش از پیش در راهپیمایی این روز حاضر می شوند.
مردم زاهدان با شعارهایی همچون «شعار مردم ما مرگ بر اسرائیل، شعار مجلس ما مرگ بر اسرائیل، ملت ما بیدار است آمریکا رو سیاه است، مرگ بر وهابی، مرگ بر آل سعود، حمایت از فلسطین شعار رهبر ماست، فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است» در این راهپیمایی شرکت کردند.
کودک، زن، مرد، پیر و جوان، شانه به شانه هم ایستادند و به ندای رهبر کبیر انقلاب بار دیگر لبیک گفتند و اشغال بیش از 6 دهه سرزمین قدس را محکوم کردند.
آنچه به این راهپیمایی شکوهی دوچندان داده بود اتحاد دگربار مرد و زن شیعه و سنی بود که نشان داد فلسطین مساله ای فرا مذهبی و روز قدس روز اتحاد است.
سها گرگیج یکی از زنان بلوچ در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس روز استکبار ستیزی است و ما با حضور در این راهپیمایی خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریکا اعلام می کنیم.
وی ادامه داد: حضور مقتدرانه و منسجم ما در راهپیمایی روز جهانی قدس این پیام را برای دنیا دارد که مسلمانان راه ترسیم شده از سوی امام خمینی (ره) را تا آزادی فلسطین و قدس شریف ادامه خواهند داد و این مسیر همچنان استمرار دارد و هیچ عاملی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد این راهپیمایی ها زمینه ساز نابودی رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی و آزادی فلسطین شود و مردم مظلوم و بی دفاع این سرزمین اسلامی از زیر ستم و ظلم این رژیم غاصب نجات پیدا کنند.
موسی نوتی زهی یکی از مردان بلوچ زاهدان اظهار داشت: چنانچه خدای نکرده امروز شیعه و سنی برای اعلام نفرت از رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از فلسطین قیام نکنند، یک کوتاهی واضح در وظیفه انسانی و دینی خود کرده اند.
وی ادامه داد: حضور ما در کنار سایر مسلمانان جهان، جمعیتی میلیاردی به وجود می آورد که می تواند پشت استکبار را به خاک بزند.
وی با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین گفت: این راهپیمایی کمک کوچکی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آگاهی مردم جهان از ظلم رژیم صهیونیستی است.
مراد قنبری یکی دیگر از راهپیمایان زاهدانی گفت: حضور پرشور مردم سیستان و بلوچستان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانگر وحدت حاکم میان شیعه و سنی در این استان است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: حضور آگاهانه و با بصیرت مردم شیعه و سنی در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان داد که عمر استکبار مداری به پایان رسیده است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: به برکت حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس فصل جدیدی از استکبار ستیزی در جهان به وجود آمده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: هر سال شاهد حضور باشکوه تر و همنوایی امت اسلامی در روز جهانی قدس با مردم مظلوم فلسطین هستیم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: مردم شیعه و سنی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین به خوبی به نمایش گذاشتند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در سالجاری با سفر ترامپ به عربستان و برای فراخوانی شماری از کشورهای مزدور و منزوی کردن ایران و به نوعی تحت الشعاع قرار دادن ماجرای فلسطین و اولویت بخشیدن به منافع اسرائیل مناسبت هایی را که در منطقه به وجود آورد حساسیت مردم را نسبت به روز جهانی قدس بیشتر کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از موشک باران کردن مقر داعش از سوی سپاه، عملیات غرور آفرین نیروهای امنیتی در چابهار و عملیات سبز پوشان انقلاب اسلامی در قصرقند قدردانی کرد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی با شکوه روز قدس در زاهدان به خبرنگار ایرنا گفت: حضور و همگرایی اهل تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دهنده اتحاد مردم است و سیلی محکمی بر استکبار جهانی تفرقه خواه زد.
علیم یار محمدی اظهار داشت: این گونه راهپیمایی های عظیم مردمی که از ابتدای شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران وجود داشته مشت دندان شکنی بر دهان استکبار و حامیان آنان است.
وی ادامه داد: هدف اصلی استکبار جهانی ایجاد تفرقه و تخریب اتحاد موجود میان مسلمانان جهان است که همگرایی و همراهی موجود میان ملت ایران در روز جهانی قدس سبب ناکامی دشمنان در این هدف شوم می شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در این راهپیمایی با شکوه نشان داد که تمام حربه های دشمنان برای رخنه در اتحاد موجود مردم این استان بی اثر بوده است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: دفاع از فلسطین از اولویت های نخست مسلمانان جهان است که همواره برای حمایت از آنان در تمام عرصه ها حاضر شده اند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ادامه داد: حضور با شکوه شیعه و سنی در کنار هم در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده اهمیت این روز برای مسلمانان است.
وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی ها در عرصه های مختلف توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی که به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران یک غده سرطانی است عامل ایجاد مشکلات فراوانی در منطقه به ویژه در میان کشورهای اسلامی شده است.
مولوی اسماعیل زهی افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای در امان ماندن سعی در تشدید اختلافات میان کشورهای اسلامی دارند.
وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس سبب تضعیف رژیم خونخوار صهیونیستی می شود.
به گزارش ایرنا مردم مسلمان جهان امید به خواندن نماز در مسجد الاقصی دارند و از حمایت های خود از فلسطینیان دست برنخواهند داشت.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود و با 2 کشور افغانستان و پاکستان حدود 1300 کیلومتر مرز دارد.
7311**3042 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.