علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداکثر دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته مربوط به دلگان با 48 درجه و حداقل دما مربوط به زاهدان با 21 درجه بوده است.
وی افزود: از روز شنبه با تقویت جریانات شمالی برای شمال استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت و به تدریج در روزهای دوشنبه و سه شنبه شدت آن بیشتر می شود.
وی گفت: در این مدت دمای هوا ابتدا در شمال سیستان و بلوچستان و به تدریج در نواحی مرکزی پنج تا هشت درجه کاهش می یابد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ارتفاعات نواحی جنوبی استان در بعد از ظهر امروز رشد ابر همراه با احتمال رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و تندباد پیش بینی می شود.
ملاشاهی افزود: برای فردا بعداز ظهر تا روز شنبه بر روی دریا و نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید است و گرد و خاک را در سواحل خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا براساس اعلام ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان در صورتی که دمای هوای هر یک از شهرستانهای استان به 47 تا 50 درجه سانتیگراد برسد، شرایط آن بحرانی اعلام شده و تمام ادارات بجز ادارات خدماتی از جمله بانک ها و بیمارستانها یک ساعت زودتر تعطیل می شوند و درصورتی که دما به بیش از 50 درجه برسد تعطیلی این ادارت 2 ساعت زودتر خواهد بود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.