غلامرضا اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از افراد بستری شده پیرمرد و 2 نفر دیگر نوجوان هستند.
وی گفت: شرایط زیست محیطی که از ساعت 3،5 بامداد امروز به سبب انتشار بوی نامطبوع در خاش نامساعد شده بود، اکنون به حالت عادی بازگشته و هیچ مراجعه جدیدی به بیمارستان انجام نشده است.
وی تصریح کرد: هنوز به طور دقیق علت انتشار بوی نامطبوع مشخص نشده و تا زمان ارائه نشدن نتایج تحقیقات کارشناسان نمی توان دقیق اظهار نظر کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تیم های مختلفی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان و کارشناسان محیط زیست برای بررسی دلیل این حادثه به محل اعزام شدند.
اربابی اظهار داشت: نشست ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و مسئولان مربوطه لحظه به لحظه در حال رصد و پیگیری این حادثه هستند.
به گزارش ایرنا به دنبال استشمام بوی نامطبوع در خاش نشست ویژه ستاد مدیریت بحران با حضور دکتر عباسی نماینده اعزامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، فرماندار، اعضای شورای تامین، مدیران ادارات در دفتر فرماندار خاش برگزار شد.
در این نشست مقرر شد از فعالیت واحدهای صنعتی غیر مجاز که مخاطرات زیست محیطی داشته و از عوامل تهدید کننده سلامت افراد جامعه هستند جلوگیری شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.