غلامرضا اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بویی نامطبوع از بامداد امروز در شهر خاش استشمام شده و 52 نفر از شهروندان با مشکلات تنفسی، سردرد و تهوع به بیمارستان مراجعه کردند.
وی افزود: بخشی از مراجعه کنندگان درمان و شماری با داشتن سابقه بیماری های تنفسی یا سن بالا بستری شدند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به احتمال زیاد این بوی نامطبوع بر اثر فعالیت آتش فشانی کوه تفتان بوده است.
اربابی ادامه داد: تیم های مختلفی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه سیستان و بلوچستان و گروه زمین شناسی محیط زیست برای بررسی دلیل این حادثه به محل اعزام شدند.
وی اظهار داشت: نشست ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و مسئولان مربوطه لحظه به لحظه در حال رصد و پیگیری این حادثه هستند.
وی تاکید کرد: هم اینک شرایط در خاش عادی است و هیچ بوی نامطبوعی احساس نمی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: اقدامات لازم در این رابطه به مرحله اجرا در آمده و جای هیچ نگرانی نیست زیرا بو کامل از بین رفته و مراجعات دیگری با این علائم به بیمارستان خاش انجام نشده است.
دکتر محمودرضا میری گفت: به مردم توصیه می کنیم خونسردی خود را حفظ کنند و اگر افرادی علائم تنگی نفس، سردرد، تهوع و سوزش پوست داشتند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: بررسی های دقیق علمی برای تعیین علت این حادثه در حال انجام است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار : حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.