حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروهک هایی که در سیستان و بلوچستان کار ضد امنیتی انجام می دهند شناسنامه دار، مشخص و تحت رصد نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار دارند.
وی افزود: تحرکات تروریستی اخیر در مناطق جنوبی استان(چابهار و قصرقند) هیچ ارتباطی به داعش ندارد و ادعای مطرح شده در برخی رسانه ها از جمله فضای مجازی مبنی بر ارتباط این حوادث با گروهک تروریستی داعش رد و تکذیب می شود.
وی ادامه داد: تقریبا هیچ فعالیتی از گروهک تروریستی داعش در سیستان و بلوچستان وجود ندارد اما گروهک های دیگری در استان اقدامات تروریستی اخیر را انجام داده اند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: پنج نفر از متهمان در 2 حادثه تروریستی که اخیرا در حوزه شهرستان چابهار اتفاق افتاده دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
حمیدی اظهار داشت: پرونده این متهمان به مرکز استان منتقل شده و خود متهمان نیز در اختیار اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان قرار دارند.
وی تاکید کرد: تلاش بر این است این پرونده هرچه سریعتر رسیدگی شود و حکم را برای متهمان صادر کنیم تا افرادی که دست به چنین اقداماتی می زنند به سزای اعمالشان برسند.
به گزارش ایرنا، سربازان گمنام امام زمان (عج) روز چهارشنبه گذشته در اقدامی مقتدرانه محل اختفای اعضای گروهک تروریستی انصارالفرقان را در شهر چابهار شناسایی و دردرگیری با آنان 2نفر را به هلاکت رسانده و پنج نفر را دستگیر کردند.
در ادامه این عملیات، نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور مخفیگاه باقی مانده تیم تروریستی گروهک انصارالفرقان را در ارتفاعات قصرقند شناسایی و روز پنجشنبه با آنان درگیر شده و تعدادی را به هلاکت رسانده و چند نفر متواری شدند.
در این عملیات علاوه بر هلاکت تعدادی از تروریست ها و انهدام یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده حاوی 600 کیلوگرم مواد انفجاری، همچنین 15 بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از 700 کیلوگرم انواع مواد منفجره و ده ها هزار فشنگ جنگی و تعدادی سلاح به غنیمت نیروهای مقتدر قرارگاه قدس در آمد.
رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه تعقیب اعضای فراری این گروهک عصر دیروز در حوالی شهرستان قصرقند با آنان درگیر شده و تمامی باقی مانده تیم تروریستی را به هلات رساندند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.