حسن تاوانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره بهزیستی شهرستان چابهار در پنج بخش امور اجتماعی، مشارکتهای مردمی و اشتغال، امورپیشگیری، پشتیبانی و منابع انسانی و امور توانبخشی خدمات را به جامعه هدف ارائه می کند.
وی بیان کرد: هم اینک 622 معلول در چابهار مستمری حق نگهداری از بهزیستی دریافت می کنند.
وی بیان کرد: 386 پرونده حمایتی شامل خانواده های از کارافتاده 66 درصد به بالا شامل بیماری های قلبی، سرطان ریوی، هپاتیت، فوت سرپرست، مفقودالاثر، متواری، اعتیاد و طلاق سرپرست وجود دارد که به این افراد خدمات ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین هزار و 37 نفر پشت نوبت برای دریافت خدمات در بخش اموراجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه سه هزار و 215 نفر در حوزه توانبخشی پشت نوبت خدمات بهزیستی چابهار قرار دارند افزود: هم اینک 600 پرونده در این حوزه شامل معلولان جسمی حرکتی، ذهنی، نابینا، ناشنوا، روانی مزمن، حسی، فلج مغزی و 30معلول ضایع نخایی زیر پوشش این نهاد هستند.
رئیس اداره بهزیستی چابهار حمایت از افراد پشت نوبت در بخش های مختلف این نهاد را خواستار شد و گفت: توجه به جامعه هدف، نیازمند کمک و عزم جدی مسئولان استانی و کشوری است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.