به گزارش ایرنا نبی بخش داوودی روز پنجشنبه در نشست با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: باید از این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان بهره گرفت.
وی با تاکید بر تشویق بخش خصوصی برای راه اندازی صنایع بسته بندی و فرآوری در ایرانشهر گفت: نبود این امکانات سبب شده تا محصولات کشاورزی از جمله خرما، حنا، کنجد و زیره به نام مناطق دیگر بسته بندی و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.
وی با تاکید بر تشویق کشاورزان به تجهیز زمین های کشاورزی خود به سیستم های آبیاری تحت فشار افزود: دولت 85 درصد هزینه اجرای این طرح را به صورت بلاعوض پرداخت می کند.
وی افزود: افزایش دما خسارت هایی را به بخش کشاورزی شهرستان ایرانشهر وارد کرده که باید برای جبران آن اقدامات لازم اتخاذ شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز در این نشست گفت: از آغاز برداشت گندم تاکنون کشاورزان بیش از 32هزار تن گندم مازاد برمصرف خود را تحویل سیلوها داده اند.
حسن شاه ولی بر افزود: هم اینک حدود 6هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز است که پیش بینی می شود این سطح تا پایان امسال به 7هزار هکتار برسد.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006**3213خبرنگار: محمد هادی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.