حسن رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نتایج نهایی صحت انتخابات در شوراهای شهر سیستان و بلوچستان بعد از رسیدگی به شکایات در هیات نظارت بر انتخابات استان اعلام شد.
وی افزود: همچنین صحت انتخابات شوراهای روستایی سیستان و بلوچستان در بیشتر مناطق تایید شده و شمار اندک باقی مانده در حال تعیین و تکلیف در هیات های نظارت شهرستانی هستند و بزودی اعلام وضعیت می شوند.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در مجموع 201 نفر به عنوان منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی 37 شهر و 10 هزار و 300 نفر منتخبان شوراها در سه هزار و 280 روستای استان از سوی مردم برگزیده شدند.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیش از 74 درصد واجدان شرایط رای دادن در استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.
محمد سرایانی اظهار داشت: یک میلیون و 608 هزار و 842 نفر از مجموع جمعیت 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفری استان واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند.
وی افزود: کل آرای ماخوذه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان و بلوچستان یک میلیون و 192 هزار و 819 رای بود که یک میلیون و 161 هزار و 852 رای صحیح تشخیص داده شد.
وی ادامه داد: همچنین 30 هزار و 967 رای از مجموع آرای مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات شوراها باطل اعلام شد.
معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آمار مشارکت مردم در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقایسه با آمار 70 درصدی دوره قبل افزایش حدود چهار درصدی را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.