به گزارش ایرنا عبدالاحد ریگی روز یکشنبه شب در آیین معارفه سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی خاش اظهار داشت: برای رفع مشکلات حوزه تامین آب روستاهای سیستان و بلوچستان بسته 15 هزار میلیارد ریالی به وزیر نیرو ارائه شده است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در یک برنامه سه ساله در تلاش است تا شاخص های بهره مندی روستاهای سیستان و بلوچستان از آب شرب بهداشتی را ارتقا دهد.
وی بیان کرد: هم اینک هزار و 300 روستای سیستان و بلوچستان به وسیله تانکر آبرسانی می شوند.
وی افزود: 63 درصد از جمعیت خاش در روستاها ساکن هستند و شاخص بهره مندی از آب نیز در نقاط روستایی این شهرستان 70 درصد است.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار به پروژه دشت آبخوان، تخصیص اعتبار 31 میلیارد ریال به پروژه چاه احمد و نیز در دستور کار قرار دادن اجرای پروژه مجتمع 83 روستایی حومه خاش، مجتمع آب روستایی ده رئیس ایرندگان و تصفیه آب شرب گوهرکوه شاخص های پوشش آبرسانی را در این منطقه ارتقاء دهیم.
فرماندار خاش با بیان اینکه در فصل گرما و ماه مبارک رمضان نیاز به استفاده از آب در این شهرستان به ویژه در نقاط روستایی به شدت احساس می شود گفت: تامین اعتبار پروژه ده رئیس ایرندگان و رفع مشکلات نقاط روستایی در 2 بخش مرکزی و نوک آباد و اجرای پروژه های آبرسانی گوهرکوه و چاه احمد از ضرورت های مهم به شمار می روند.
محمداکبر چاکرزهی ادامه داد: بر حسب گزارش های بخشداران نوک آباد، مرکزی و ایرندگان در نقاط تودک، گلنگور، سهرآباد، گوهرکوه، شیرآباد، چاه احمد، حوزه دشت آبخوان، اسماعیل آباد، دشت های رباط و جارو، افتخار آباد، توحید آباد، شهرک کارواندر، شوگه، خان بی بی و تل گزی، دهستانهای کهنوک و ده رئیس ایرندگان و غیره مشکلات آبی وجود دارد.
وی اضافه کرد: نیاز است که برای اجرای پروژه های تامین آب و کف شکنی چاهها و آبرسانی سیار، رفع مشکلات خودگردانی آب در روستاها اقدام شود.
به گزارش ایرنا فرهاد هاشم زهی به عنوان سرپرست جدید اداره آب و فاضلاب روستایی خاش معرفی و از خدمات کرم ریگی رئیس سابق و بازنشسته این اداره تحلیل شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213خبرنگار محمد امین میربلوچزهی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.