به گزارش ایرنا سازمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در 2 بخش درمان و بیمه با برخورداری از پشتوانه کار تخصصی و کارشناسی و نیروهای سخت کوش در ارائه خدمات بهداشتی درمانی و بیمه در استان پیشرو است.
سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه گر اجتماعی علاوه بر رفع مشکلات بهداشت و درمان عموم مردم در پوشش اجباری بیمه کارگران، حقوق بگیران و اختیاری صاحبان حرفه و شغل های آزاد نیز به وظیفه اخلاقی و قانونی خود به بهترین نحو در سیستان و بلوچستان عمل کرده است.
شماری از بیماران بیمارستان تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از خدمات مناسب و شایسته این بیمارستان تقدیر کرده و توسعه این قبیل بیمارستانها را در استان خواستار شدند.
رضا رحمتی یکی از مراجعان به بخش اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان گفت: خدمات ارائه شده در این بیمارستان به نسبت سایر بیمارستانهای استان بسیار خوب و قابل توجه و تقدیر است.
وی افزود: برخورد پرسنل، نظافت، رسیدگی به بیماران و خدمات رایگان در این بیمارستان موجب شده تا بیماران از سراسر استان مراجعه کنند.
مینا رسولی یکی از بیماران بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان گفت: بخش زنان و زایمان این بیمارستان سرآمد تمامی بیمارستانهای سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: تاکنون به بسیاری از بیمارستانهای زاهدان مراجعه کرده ام اما خدماتی که در این بیمارستان ارائه می شود قابل مقایسه با هیچ بیمارستانی در استان نیست.
یکی دیگر از بیماران که از برخورد یکی از پزشکان ابراز کلایه و نارضایتی می کرد، گفت: از آنجایی که بابت هر زایمان طبیعی به پزشکان مربوطه مبالغ خوبی از سوی بیمارستان پرداخت می شود برخی پزشکان برای اینکه از این درآمد بهره مند شوند بیماران را مجبور به تحمل درد زیاد برای زایمان طبیعی می کنند.
وی که خود را «ز.م» معرفی کرد افزود: ارائه خدمات در این بیمارستان خیلی خوب است اما اینکه بیمار را مجبور به تحمل درد زیاد کنند قابل قبول نیست از طرفی براس عمل سزارین نیز هزینه زیادی دریافت می شود به همین علت از مسئولان تامین اجتماعی در خواست می کنم به این موضوع رسیدگی و بیش از پیش توجه کنند.

** مدیریت درمان تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان
مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در 2 بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم در حال ارائه خدمات درمانی بهینه به بیمه شدگان تامین اجتماعی و سایر مراجعان استان در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان، درمانگاه صاحب الزمان(عج)، پلی کلینیک تخصصی امام جعفرصادق (ع) زاهدان و چهار درمانگاه در شهرستانهای خاش، سراوان، ایرانشهر، چابهار و همچنین بیمارستان هامون در شهرستان زابل و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی در زاهدان است.
دکتر محمد حسین اباذری افزود: همچنین 2 بیمارستان توسط سازمان تامین اجتماعی در شهرستان های ایرانشهر و چابهار ساخته شد که براساس مصوبات هیات دولت به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان واگذار شد.
وی افزود: براساس مصوبات هیات مدیره سازمان ارائه تمام خدمات درمانی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در این 2 بیمارستان همچون سایر بیمارستان های این نهاد به صورت 100درصد رایگان است.
وی با اشاره به چشم انداز این نهاد گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان براساس افق برنامه سال 1404 در بین مدیریت‏های درمان سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور یک مدیریت موفق و کارآمد با ویژگی‏های پایداری، پویایی، چابکی و سرآمدی در پاسخگویی براساس نظام ارزشیابی کشوری خواهد بود.
وی افزود: ماموریت مدیریت درمان استان در راستای چشم انداز ترسیم شده راهبری، نظارت و پشتیبانی از مراکز تابعه خود برای خدمات رسانی به جامعه هدف است.
وی گفت: همچنین ارزش های سازمانی که در راستای ارزش‏های سازمان تامین اجتماعی تعیین شده نظیر برنامه محوری، امانت داری، پاکدستی و کرامت انسانی، تعهد حرفه ای و اخلاق گرایی، توانمندی و عدالت محوری و بهبود مستمر است.

**خط مشی کیفیت ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان
مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در دنیایی که پیشرفت به عنوان یک ویژگی دائمی و گاهی لحظه ای در آن مطرح است رمز همراهی با این مسیر داشتن رویکردی منسجم و رو به رشد برای دستیابی به اهداف و آمال است.
وی افزود: در این راستا ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در سایه تلاش همه جانبه مدیران و کارکنان خود و نیز با بهره مندی از توانمندیهای موجود در راستای حفظ معقول و متناسب از منافع سازمان تامین اجتماعی و رعایت قوانین و مقررات کاربردی بر آن است تا به موفق ترین و کاراترین مجموعه ستادی در بین مدیریت های درمان در سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: در این زمینه استاندارد بین المللی ISO 9001:2015 را به عنوان مدل برای سیستم مدیریت کیفیت خود انتخاب کرده و رویکردهای مختلفی نظیر توجه مستمر برارتقاء ارائه خدمات در واحدهای تابعه، توانمند سازی کارکنان و بالا بردن روحیه مشارکت و همکاری، ارتقاء رضایتمندی مراجعان، توجه به ارتقای رضایتمندی مراکز تابعه و توجه به نظرات کارکنان را مد نظر قرار داده است.

** دستاوردهای مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان
دکتر اباذری استقرار استاندارد اعتبار بخشی ملی با کسب امتیاز درجه یک از سال 93 تا کنون در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان، کسب رتبه نخست شاخص های درمانی سال 1391 در میان 32 مدیریت درمان کشور، کسب رتبه دوم در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی ( جشنواره شهید رجائی) بین 57 دستگاه اجرایی استان در سال 1390، کسب رتبه نخست در محور مدیریت سرمایه های انسانی در جشنواره شهید رجایی سال 93 را از جمله دستاوردهای این نهاد در استان برشمرد.
وی افزود: همچنین برخورداری از نخستین بیمارستان دارای گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در استان، کسب رتبه نخست در نظام پیشنهادات در بین مدیریت های درمان سازمان تامین اجتماعی کشور در سال 86، دریافت لوح بیمارستان دوستدار کودک از دفتر یونیسف در سال 1376، کسب رتبه نخست استانی در ارزیابی بیمارستانهای دوستدار کودک در سال1393، کسب رتبه بسیار خوب از عملکرد دفاتر پرستاری ومامایی بیمارستان زاهدان از سال 1391 تا سال 1393 و رتبه عالی در سال 1394، کسب رتبه دوم در بخش سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه های اجرایی استان در سال 91 از دیگر موفقیت های این نهاد در استان است.
وی استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 در سال 1395 در مدیریت درمان و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان، راه اندازی ثبت نسخ بصورت الکترونیکی وحذف دفترچه بیمه شدگان تامین اجتماعی درسال 95، استقرار سیستم های نرم افزاری تخصصی HIS بیمارستان ، TMS آموزش، گام اداری، کمیسیون پزشکی، حقوقی، مالی و غیره، اقدامات اولیه برای پذیرش بیماران کشورهای همسایه در بیمارستان هامون در راستای توریسم درمانی را از دیگر توفیقات مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان برشمرد.
وی تعداد تخت های بیمارستان های تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان را حدود 200 تخت عنوان کرد و گفت: سالانه تعداد زیادی از مردم استان از خدمات درمانی این نهاد بهره مند می شوند به گونه ای که ویزیت 126 هزار و 749 نفر، عمل جراحی بر روی هفت هزار و 525 نفر و بستری شدن 18 هزار و 609 نفر از جمله خدمات این نهاد در سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به اقدامات سال 96 مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: امسال پیگیری اخذ مجوز ساخت و راه اندازی پروژه های درمانی در شهرستان هایی که فاقد مراکز درمانی ملکی و ساخت 20 واحد مسکونی منازل پزشکان مقیم در زاهدان در حال انجام است.
وی ساخت 12 واحد مسکونی پزشکان در زابل و تجهیز و استقرار سیستم مدیریت کیفیت در بیمارستان هامون زابل و استقرار سیستم مدیریت کیفیت در6 مرکز درمانی سرپایی تابعه زابل، مقیم کردن پزشکان جراح در بیمارستان زاهدان و اجرای طرح پرونده های الکترونیکی در مراکز درمانی بستری را از دیگر برنامه های این نهاد در سالجاری برشمرد.

*** 698 هزار و 767 نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی
غلامحسن خسروی جوان مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت سازمان تامین اجتماعی در استان به سال 1339 برمی گردد که با چهار شعبه زاهدان، چابهار، ایرانشهر و زابل به صورت منطقه ای زیر نظر منطقه 6 کرمان آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در سال 64 مستقل شد، گفت: این نهاد هم اینک با 14 شعبه ثابت، 10 شعبه اقماری و 2کارگزاری فعالیت می کند.
وی افزود: 14 شعبه ثابت این نهاد در استان شامل سه شعبه در زاهدان و یک شعبه در شهرستان های زابل، ایرانشهر، چابهار، سراوان، خاش، کنارک، نیکشهر، راسک، زهک، میرجاوه و هیرمند است.
وی ادامه داد: همچنین 10 شعبه اقماری تامین اجتماعی در شهرهای زاهدان، فنوج، سوران، لاشار، مهرستان، هامون، پیشین، قصرقند، بمپور، دلگان و 2 کارگزاری در زاهدان و ایرانشهر فعال است.
وی با اشاره به شمار افراد زیرپوشش این نهاد در استان گفت: هم اینک 190 هزار و 362 بیمه شده اصلی، 437 هزار و 640 نفر تبعی، 37 هزار و 951 نفر مستمری بگیر و 32 هزار و 814 نفر تبعی در مجموع 698 هزار و 767 نفر معادل 25 درصد جمعیت استان زیر پوشش این سازمان قرار دارند.
وی بیان کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان با تحت پوشش داشتن 6 کانون بازنشستگی کارگری در شهرهای زاهدان، زابل، چابهار، خاش، سراوان و ایرانشهر و یک کانون بازنشستگی کارکنان در مرکز استان به اعضا این کانون ها خدمات ارائه می دهد.
وی افزود: با توجه به حذف قانون سرانه دفاتر درمان فرزند چهارم به بعد در سال 95 تعداد 291 هزار و 776 دفترچه درمانی برای بیمه شدگان اصلی و تبعی در سطح استان صادر شده است.
وی تعداد کارگاههای فعال در سطح استان را 14 هزار و 910 کارگاه ذکر کرد و گفت: سال گذشته 56 هزار و 533 مورد بازرسی بوسیله بازرسان سازمان از این کارگاهها انجام شده است.
وی با اشاره به تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در استان گفت: این نهاد از ابتدای سال 95 تا کنون به 662 نفر از کارگران که به تشخیص هیات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حائز شرایط شناخته شدند مقرری بیمه بیکاری پرداخت کرده است .

*** پرداخت ماهانه 270 میلیارد ریال تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان
مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل ماهیانه 270 میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت می کند که بیشترین پرداختی حقوق مستمری بگیران است.
خسروی جوان با بیان اینکه جلب رضایت مخاطبان از جمله اولویت های این نهاد است گفت: در این راستا اقدامات مختلف نظیر اجرای طرح دریافت حق بیمه کارفرمایان به صورت اینترنتی، اجرای طرح دریافت حق بیمه مشاغل آزاد، اختیاری و رانندگان به صورت اینترنتی، ایجاد سامانه یکپارچه صدور دفترچه های درمانی بیمه شدگان در سراسر کشور، ابلاغ اینترنتی صورت حساب کارفرمایان و پرداخت متمرکز مستمریها توسط ستاد مرکزی صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین اجرای طرح ssn نامنویسی متمرکز بیمه شدگان با هدف استقرار نظام جامع IT، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات که هم اکنون در شعبه یک زاهدان به صورت پایلوت، بازرسی هوشمند کارگاهها، راه اندازی تأمین اجتماعی در شهرستان هیرمند، راه اندازی شعبه اقماری در شهرستان های پیشین، قصرقند، بمپور و دلگان، راه اندازی کارگزاری در مجاورت شعبه یک زاهدان، حذف معاینات پزشکی افراد تبعی بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری از دیگر خدمات این نهاد در راستای افزایش رضایت مندی بیمه شدگان است.
وی ایجاد سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان، افتتاح ساختمان شعبه میرجاوه، تقسیط سوابق حق بیمه سربازی و ایجاد واحد مشاوره برای جلب رضایت مخاطبان را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.