به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، از روز گذشته تا امروز پنجشنبه آحاد مختلف مردم در استان ها با صدور بیانیه و پیام های مستقل ضمن محکومیت حمله تروریستی با بازماندگان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرده و برای خانواده های داغدار صبر و شکیبایی آرزو کرده اند.
چکیده برخی از این بیانیه ها و پیام های حماسی در ادامه آمده است :
** زاهدان
علما، بزرگان و معتمدان، بازاریان و سایر قشرهای سنی و شیعه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه های جداگانه حادثه تروریستی روز گذشته در تهران را محکوم کردند.
حوزه علمیه مخزن العلوم اهل سنت خاش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: باری دیگر دشمنان میهن عزیزمان با شهادت و زخمی نمودن تعدادی از هموطنان در تهران،حقارت و رذالت خود را نشان دادند و موجب تاسف و تالم خاطر ملت ایران گردیدند.
در این بیانیه که به امضای مولوی محمدگل ریگی مدیر حوزه علمیه رسیده، آمده است: پدیده ی شوم ترور از دیر باز با انواع مختلف 'تروریسم دولتی و گروهک هایی تحت پشتیبانی و حمایت استکبار جهانی و قدرتهای بزرگ در منطقه ی خاورمیانه' به اشکال مختلف در جریان بوده و اهداف پلید سردمداران جنایت پیشه را دنبال می کنند.
نوراحمد هاشمزهی و سیدعلی میرحسینی نمایندگان اصناف خاش و استان سیستان و بلوچستان در شورای اصناف و اتاق اصناف کشور نیز در بیانیه ای حادثه روز گذشته در تهران را محکوم و گفتند:امروز تروریسم مرز نمی شناسد و تبدیل به تهدیدی برای همه ملل جهان شده است و تروریسم ثابت نموده که هیچ گونه احترامی برای ادیان قایل نبوده و حقیقت وقتی آشکار تر گردید که در ماه میهمانی حضرت حق تروریسم دست به اقدامی نابخردانه و ریختن خون انسان های بی گناه زد.
می طلبد هوشیاری و برنامه ریزی دقیق تر و اجماع جهانی در خصوص حل این معضل و سرطان بدخیم واقع گردد چرا که امنیت، آموزش و بهداشت از شاخص ها و اولویت های اولیه هر کشور بوده و فقدان امنیت مساوی است با انحطاط و از هم گسیختگی جوامع، لذا جای دارد که روشنفکران جامعه ضمن محکوم کردن و تبیین ریشه های تروریسم برای عوام روشنگری نموده، اینجانبان به نمایندگی از طرف جامعه بزرگ اصناف و بازار استان سیستان و بلوچستان ضمن اعلام انزجار از این حرکت ددمنشانه و ناجوانمردانه عرض تسلیت خویش را به خانواده گرامی تمامی جانباختگان اعلان نموده و امید بهبودی مصدومین این حادثه را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
معتمدان، بزرگان و اقشار مختلف مردم بخش مرکزی خاش در محکومیت حادثه تهران دربیانیه ای جداگانه گفتند: یک بار دیگر کوردلان و بیخبران از انسانیت و دین و مزدوران و حقوق بگیران شاغل در دستگاه نفاق بین المللی و بالاخص صهیونیسم جهانی روز (چهارشنبه) فاجعه ای را در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی ایران بوجود اوردند و در ماه رحمت الهی جمعی از هم وطنان خواهر و برادرمان را در حرکت ناجوانمردانه و بزدلانه به شهادت رساندند.
ما معتمدین طوایف، علمای شیعه و سنی، ریش سفیدان، شوراهای اسلامی، دهیاران و اقشار مختلف مردم بخش مرکزی خاش به عنوان بخشی از دریای خروشان غیرت و مردانگی ایران اسلامی، ضمن محکومیت حادثه تروریستی اخیر و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در این حادثه محضر رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و خانواده شهدای مذکور و بیعت مجدد با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری، اماده هر گونه جانفشانی برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی و استقلال ایران عزیز اسلامی بوده و شیعه و سنی همچون گذشته با یکپارچگی دوشادوش یکدیگر خواهیم بود.
همچنین علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پی این حادثه اصلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده است: بدون تردید این اقدام مذبوحانه و ضد انسانی تروریست های کوردل ما را از آرمان ها و اهدافمان بازنخواهد داشت.
در ادامه این پیام آمده است: قطعا این اقدام وحشیانه و بزدلانه تروریست ها زمینه استحکام وحدت ملی، انسجام و همبستگی را در راستای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، خشونت طلبی و خشکاندن ریشه های آن در منطقه بیش از گذشته فراهم می کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی شک توطئه های شوم دشمنان همراهی و پشتیبانی ملت را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر کرده و مردم سرفراز ایران با عزمی راسخ تر از گذشته کشور را همچنان در مسیر اعتلا، توسعه همه جانبه و گسترش و تعمیق پیوندهای سازنده داخلی و بین المللی به پیش خواهند برد.
در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب ضمن تقدیر از واکنش سریع و اقتدار تمامی نیروهای امنیتی در هلاکت و پایان دادن به غائله جنایتکاران، بدینوسیله همدردی عمیق و مراتب تسلیت را به خانواده بزرگوار شهدای عزیز و ملت ایران ابراز داشته و برای مجروحان این حادثه نیز آرزوی بهبودی عاجل دارم.

** قم
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :
اقدام های کور تروریستی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان عزیز شد باعث تالم و تاثر شدید گردید. این حرکت بزدلانه تروریستی و هدف قرار دادن مردم بی‌گناه، بار دیگر خط باطل جهالت، حماقت تکفیری را بیش از پیش نمایان ساخت.
تروریست‌ هایی که با حقد و کینه کوردلانه، آتش گلوله بر مردم گشودند، دست در دست شیطان بزرگ و ایادی مرتجع آنها و با مدیریت آشکار بدخواهان نظام اسلامی وارد این بازی کثیف شدند تا به خیال باطل خود در اقتدار و امنیت بی ‌بدیل ایران اسلامی خدشه ای وارد کنند، اما این آرزو را برای همیشه به گور خواهند برد.
در این بیانیه اضافه شده است: امروز اهمیت حضور مقتدرانه ایران در خط مقاومت و مبارزه در حریم حرم دوباره اثبات شد و برای همه این حقیقت آشکار گردید که مدافعان حرم در پنجه افکنی با تروریست‌ ها، صراط مستقیم جهاد را قاطعانه و با صلابت پیموده ‌اند و نفس ‌های تکفیری ‌ها را به شماره انداخته ‌اند.
آیت اله مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه روز گذشته تروریستی تهران و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان گفت: اکنون که امت اسلامی در جای جای مناطق خود، شاهد کوشش های برهم زننده امنیت است، نیاز آن به وحدت اسلامی عمق، فوریت و جدیت بیشتری به خود گرفته است.
وی با اشاره به این که وحدت اسلامی در صورت بازسازی مفهومی، مصداقی و عملیاتی آن، چارچوبی ابتکاری است، گفت: وحدت اسلامی ظرفیت و قابلیت آن را دارد که در صورت فعال شدن از حیث نظری و عملیاتی، راهی جدی برای کنترل اوضاعی باشد که امت هم اکنون با آن مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: از اینجا می توان دریافت که شعار «امنیت برای همه عالم» شعاری اسلامی است و عمق این نگاه وقتی ظاهر می شود که پیوستگی و درهم تنیدگی امنیت نقاط عالم به یکدیگر به مثابه یک واقعیت محل توجه قرار گیرد؛ واقعیتی که وجه سلبی آن این است که اگر امنیت در نقطه ای به خطر افتاد به نقاط دیگر نیز سرایت می یابد.
آیت اله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه نیز در پیامی جداگانه ضمن محکوم کردن این عمل تروریستی گفت : خون شهیدان ترور، انسجام و اتحاد مردم را بیش از پیش استحکام بخشیده و روسیاهی و ذلت را نصیب دشمنان این مرز و بوم می‌ کند، این جنایت در شرایطی رخ می دهد که اوضاع امروز منطقه به نفع ملت‌های آزاده و به ضرر قدرت‌ های سلطه جو و پیاده نظام آنها، گروه‌ های کوردل تکفیری و حامیان بی منطق و بزدل آنها رقم خورده و آنان را در آستانه نابودی کامل به دست پرتوان رزمندگان جبهه مقاومت مردمی قرار داده است.
وی ضمن تاکید برلزوم حفظ هوشیاری، آگاهی و بیداری ملت سربلند ایران اسلامی نسبت به توطئه ‌های شوم دشمن، از تلاش نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با تروریست‌های کوردل و برقراری آرامش و امنیت در کشور قدردانی کرده و از همه مردم عزیز و مسئولان خواسته است با حفظ وحدت و یکپارچگی در صفوف متحد در مقابل دشمنان اسلام و ایران ایستادگی نمایند.
** جیرفت
مولوی یونس جاهانی امام جمعه اهل سنت رمشک در جنوب کرمان اقدام تروریستی در ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) را محکوم کرد.
وی خاطرنشان کرد: حامیان تروریست ها و عاملان آن بدانند ملت بزرگ ایران در مسیر عزت خود لحظه ای درنگ نخواهد کرد و در برابر قدرت های شرارت و استکبار تا آخرین قطره خون خود ایستادگی و پیوسته بر آرمان های خود پافشاری می کند.

** سنندج
سید احسن علوی، نمایندە مردم شهرستان های سنندج، دیواندرە و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی، اقدامات تروریستی مزدوران تکفیری در تهران را محکوم کرد و گفت: وحدت و همگرایی ملت ایران ناگسستنی است.
دشمنانی که امنیت ایران اسلامی را در دل منطقە پر آشوب خاورمیانە بر نمی تابند؛ این بار نیز با طرح ریزی و اقدامی ناشیانه، در صدد ایجاد ناامنی در خاک میهن عزیزمان بر آمدند، غافل از اینکه ملت بیدار ایران و نیروهای جان برکف انقلاب، اجازە هیچ ماجراجویی و تجاوزی را به مزدوران و عناصر رژیم غاصب صهیونیست نخواهند داد.
ملت ایران، امروز به گوش همه جهان رساندند که با هر قومیتی اعم از فارس، کُرد ، بلوچ، آذری، عرب و .... با هر نوع گرایش سیاسی- مذهبی با هر نژاد، رنگ و زبانی، همچنان پیرو آرمان های انقلاب اسلامی هستند و در خط رهبری، منسجم و یکپارچه می مانند و اجازە تجاوز بە هیچ رذلی نخواهند داد.
** ارومیه
بت کلیا دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی حادثه تروریستی را محکوم و گفت :ترور و ایجاد وحشت محکوم بوده و این حمله تروریستی که منجر به زخمی شدن و شهادت تنی چند از هموطنان و کارمندان خدوم مجلس شورای اسلامی شد، مایه تاثر و تالم جامعه جهانی آشوریان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: جامعه جهانی آشوریان این حمله خشونت آمیز را محکوم کرده و آرزومند است که جامعه جهانی از اعمال دهشتناک تروریستی پاک و منزه باشد ،جامعه جهانی آشوری که طعم تلخ نسل کشی و ترور را در طول تاریخ گذشته و در این سال‌های اخیر از دست داعش ملعون چشیده است از هر عمل تروریستی مراتب انزجار خود را ابراز می دارد.
** گرگان
مولوی محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با صدور بیانیه ای حوادث تروریستی روز گذشته تهران را محکوم کرد و چنین اقداماتی را برخلاف شرع اسلامی و انسانیت دانست و گفت :حملات تروریستی که در پایتخت ایران رخ داد و موجب به شهادت و مصدومیت جمعی از هموطنان گرامی گردید همگان را درغم و اندوه فرو برد و سبب تاسف اینجانب و تمامی آزاداندیشان شد.
وی افزود که اینجانب به نمایندگی از مدرسین و طلاب دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن محکوم کردن این عمل جاهلانه که بر خلاف شرع و انسانیت بود به مسئولین امر و خانواده های داغ دار تسلیت عرض نموده و یادآور می شوم اینگونه اعمال سبب انسجام اقوام و مذاهب اسلامی کشور خواهد شد و درعزم راسخ ملت مسلمان و انقلابی ایران خللی وارد نخواهد کرد.
وی افزوده که دشمن زبون این مملکت اسلامی باید بداند که با اینگونه اقدمات سخیفِ توطئه گرانه نمی تواند در ایمان, فداکاری, اراده و وحدت مردم جان برکف خللی ایجاد نماید. چرا که همیشه ثابت نموده اند بر آرمان های اسلام، شهدا، امام عظیم الشأن(رض) و رهبر فرزانه خود وفادار و مستحکم خواهند ماند.
هادی هاشمیان رئیس دادگستری کل گلستان در پیامی حملات تروریستی روز گذشته در تهران را محکوم کرد و گفت: دست های جنایتکاران سلفی این بار در تهران از آستین تروریست های تکفیری بیرون آمد اما غیور مردان امنیتی و اطلاعاتی در حوادث تروریستی چهارشنبه 17 خرداد با جانفشانی،اجازه ندادند تروریست های جنایتکار به اهداف خود برسند و آنان را ناکام گذاشتند.
وی افزود: هر چند در این حادثه تعدادی از هموطنانمان مظلومانه به شهادت رسیدند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اراده و اقتدار ملت ایران خدشه دار نخواهد شد، به نیروهای امنیتی کشور دست مریزاد می گویم و برای خانواده شهدا صبر جمیل و برای مجروحان این حادثه تروریستی سلامتی آرزو مندم.
**خرم آباد
هوشنگ بازوند استاندار لرستان در پیامی ضمن محکومیت عملیات تروریستی امروز گروه تکفیری داعش علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: کوردلان تروریست بدانند پهنه سربلند ایران، مهد دلاورمردان و شیر زنانی است که ذره ای تهدید و دست درازی به دین و کیان و وطن را برنمی تابد.
وی افزود: هرچند در این اقدام شنیع و وحشیانه چند تن از نیروهای شجاع و غیرتمند امنیتی، کارمندان خدوم و متعهد و مردم بی گناه خود را از دست دادیم اما دنیا خوب می داند که پهنه ایران اسلامی مهد دلیرمردان و شیرزنانی است که در تاریخ سراسر شجاعت و ایثار خود هیچ گاه ذره ای تهدید علیه دین و کیان و هموطن را بر نتافته و در این مسیر گرانبها، شهادت را فیض عظیم و رستگاری جاودانی می داند.
وی با اشاره به شهادت هانیه اکبری از اهالی شهرستان دلفان لرستان در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و ابراز همدردی با خانواده این شهیده اظهار کرد: این خواهر از مراجعان مجلس بود که به صورت مظلومانه ای به شهادت رسید.
** زاهدان
علما، بزرگان و معتمدان، بازاریان و سایر قشرهای سنی و شیعه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه های جداگانه حادثه تروریستی روز گذشته در تهران را محکوم کردند.
حوزه علمیه مخزن العلوم اهل سنت خاش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: باری دیگر دشمنان میهن عزیزمان با شهادت و زخمی نمودن تعدادی از هموطنان در تهران،حقارت و رذالت خود را نشان دادند و موجب تاسف و تالم خاطر ملت ایران گردیدند.
در این بیانیه که به امضای مولوی محمدگل ریگی مدیر حوزه علمیه رسیده، آمده است: پدیده ی شوم ترور از دیر باز با انواع مختلف 'تروریسم دولتی و گروهک هایی تحت پشتیبانی و حمایت استکبار جهانی و قدرتهای بزرگ در منطقه ی خاورمیانه' به اشکال مختلف در جریان بوده و اهداف پلید سردمداران جنایت پیشه را دنبال می کنند.
نوراحمد هاشمزهی و سیدعلی میرحسینی نمایندگان اصناف خاش و استان سیستان و بلوچستان در شورای اصناف و اتاق اصناف کشور نیز در بیانیه ای حادثه روز گذشته در تهران را محکوم و گفتند:امروز تروریسم مرز نمی شناسد و تبدیل به تهدیدی برای همه ملل جهان شده است و تروریسم ثابت نموده که هیچ گونه احترامی برای ادیان قایل نبوده و حقیقت وقتی آشکار تر گردید که در ماه میهمانی حضرت حق تروریسم دست به اقدامی نابخردانه و ریختن خون انسان های بی گناه زد.
می طلبد هوشیاری و برنامه ریزی دقیق تر و اجماع جهانی در خصوص حل این معضل و سرطان بدخیم واقع گردد چرا که امنیت، آموزش و بهداشت از شاخص ها و اولویت های اولیه هر کشور بوده و فقدان امنیت مساوی است با انحطاط و از هم گسیختگی جوامع، لذا جای دارد که روشنفکران جامعه ضمن محکوم کردن و تبیین ریشه های تروریسم برای عوام روشنگری نموده، اینجانبان به نمایندگی از طرف جامعه بزرگ اصناف و بازار استان سیستان و بلوچستان ضمن اعلام انزجار از این حرکت ددمنشانه و ناجوانمردانه عرض تسلیت خویش را به خانواده گرامی تمامی جانباختگان اعلان نموده و امید بهبودی مصدومین این حادثه را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
معتمدان، بزرگان و اقشار مختلف مردم بخش مرکزی خاش در محکومیت حادثه تهران دربیانیه ای جداگانه گفتند: یک بار دیگر کوردلان و بیخبران از انسانیت و دین و مزدوران و حقوق بگیران شاغل در دستگاه نفاق بین المللی و بالاخص صهیونیسم جهانی روز (چهارشنبه) فاجعه ای را در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی ایران بوجود اوردند و در ماه رحمت الهی جمعی از هم وطنان خواهر و برادرمان را در حرکت ناجوانمردانه و بزدلانه به شهادت رساندند.
ما معتمدین طوایف، علمای شیعه و سنی، ریش سفیدان، شوراهای اسلامی، دهیاران و اقشار مختلف مردم بخش مرکزی خاش به عنوان بخشی از دریای خروشان غیرت و مردانگی ایران اسلامی، ضمن محکومیت حادثه تروریستی اخیر و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در این حادثه محضر رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و خانواده شهدای مذکور و بیعت مجدد با آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری، اماده هر گونه جانفشانی برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی و استقلال ایران عزیز اسلامی بوده و شیعه و سنی همچون گذشته با یکپارچگی دوشادوش یکدیگر خواهیم بود.
همچنین علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در پی این حادثه اصلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده است: بدون تردید این اقدام مذبوحانه و ضد انسانی تروریست های کوردل ما را از آرمان ها و اهدافمان بازنخواهد داشت.
در ادامه این پیام آمده است: قطعا این اقدام وحشیانه و بزدلانه تروریست ها زمینه استحکام وحدت ملی، انسجام و همبستگی را در راستای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، خشونت طلبی و خشکاندن ریشه های آن در منطقه بیش از گذشته فراهم می کند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی شک توطئه های شوم دشمنان همراهی و پشتیبانی ملت را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر کرده و مردم سرفراز ایران با عزمی راسخ تر از گذشته کشور را همچنان در مسیر اعتلا، توسعه همه جانبه و گسترش و تعمیق پیوندهای سازنده داخلی و بین المللی به پیش خواهند برد.
در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب ضمن تقدیر از واکنش سریع و اقتدار تمامی نیروهای امنیتی در هلاکت و پایان دادن به غائله جنایتکاران، بدینوسیله همدردی عمیق و مراتب تسلیت را به خانواده بزرگوار شهدای عزیز و ملت ایران ابراز داشته و برای مجروحان این حادثه نیز آرزوی بهبودی عاجل دارم.

** شیراز
حیدرعالیشوندی فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان شیراز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت عده ای از مردم و مسئولین دفتر نمایندگان و پاسداران انقلاب اسلامی من جمله شهید جواد تیموری از پاسداران دلاور و همچنین دوتن از شهیدان فرهنگی در حادثه تروریستی این حادثه که حاصل کینه توزی با نظام جمهوری اسلامی از سوی معاندان می باشد را محکوم و بیان داشت: منافقین به گوش باشند این حوادث نمی تواند اتحاد بین مردم را کم کند و نه تنها باعث اتحاد و همدلی بیشتر در بین مردم میشود بلکه باعث انسجام مسلمانان جهان در جهت نابودی گروههای تکفیری و تروریستی خواهد شد .
وی گفت : این اقدام جنایتکارانه نشان داد تروریسم از یک طرف جمهوری اسلامی ایران را مانع توسعه طلبی و جنایت های ضد بشری خود میداند و از طرف دیگر آمادگی و توان بالای نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران و وحدت ملت در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی کشور ضامن حفظ استقلال و عظمت ملت و کشور است و هر گونه تلاشی برای تضعیف این وحدت محکوم به شکست خواهد بود .
دکتر ابراهیم گشتاسبی راد ، سرپرست دانشگاه شیراز در پیامی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی تهران را تسلیت گفت :خبر حادثه تروریستی تهران که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیز روزه دار شد موجب تاسف و تاثر همه ی هموطنان به خصوص دانشگاهیان فهیم گشت . ملت غیور ایران نشان داده است که همچون دهه شصت تسلیم تروریسم کور نخواهد شد و به فرمایش حضرت امام (ره) هر چه ما را بکشند ملت ما بیدارتر خواهد شد .
قدرت های پشتیبان تروریسم که نقاب مبارزه با تروریسم را بر چهره زده اند بدانند ملت سختی کشیده ایران با این حرکت های مذبوحانه ایذایی تسلیم آنان نخواهد شد و به راهی که با حضرت امام شروع گشت و با مقام معظم رهبری تداوم یافت با قوت و قدرت ادامه خواهد داد .
** مشهد
جامعه اهل سنت تایباد طی بیانیه ای هدایت کنندگان و عوامل اقدامات تروریستی دیروز در تهران را 'کوردلان، توطئه گر و دست نشاندگان استکبار' توصیف کردند که در هیچ دین و مذهبی جای ندارند.
در بیانیه هموطنان سنی، طلاب و مدرسان حوزه علمیه اهل سنت تایباد که نسخه ای از آن عصر پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده: کوردلان، توطئه گران و دست نشاندگان استکبار جهانی که روز گذشته فاجعه ای را در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی رقم زدند، در هیچ دین و مذهبی جایگاهی ندارد. این دشمنان بدانند هرگز نمی توانند با اینگونه حوادث رخنه ای در بین آحاد ملت ایران وارد و وحدت مسلمین را خدشه دار کنند. دشمنان ایران اسلامی همواره در صدد ناامن کردن کشور هستند که به حول قوه الهی، منویات مقام معظم رهبری، اقتدار نیروهای مسلح و هوشیاری مردم به اهداف شوم خود نخواهند رسید.
'ما جامعه اهل سنت و طلاب حوزه علمیه تایباد این حرکت ناجوانمردانه را که باعث شهادت و جراحت شماری از هموطنان بیگناه شد محکوم کرده و اعلام می داریم که این اقدام هرگز نمی تواند از وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت ایران اسلامی بکاهد.'
به گزارش ایرنا ، روز گذشته (چهارشنبه ) در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»
گروهک تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.
1138
خبرنگار: ناهید صفری** انتشار دهنده : سید سعید حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.