بخشدار لاشار در استان سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بخشی از نخلستان‌های لاشار از توابع شهرستان نیکشهر به دلایل نامشخصی دچار حریق شد که با کمک نیروهای امدادی و آتش‌نشانی ساعتی پیش این آتش مهار شد.

فرامرز دانش بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: متاسفانه بخشی از نخلستان‌های لاشار ساعت 8 صبح امروز دچار حریق شد که پس از تلاش مردم این منطقه و اعزام تیم‌های امدادی و آتش نشانی ساعتی پیش این آتش مهار شد .

وی افزود: این آتش سوزی در شمال شرقی اسپکه رخ داده و قسمتی از بخش شرقی نخیلات اسپکه را  سوزانده است.

بخشدار لاشار با اشاره به اینکه نیروهای امدادی به محض اطلاع از این حادثه در محل حاضر شده و اقدام به مهار آتش کرده اند ، افزود: با هماهنگی فرماندار نیکشهر، 5 دستگاه ماشین آتش‌نشانی ، 3 دستگاه لودر، 2 دستگاه تانکر آبرسانی سیار از بخش های مختلف شهرستان نیکشهر به منظور امدادرسانی در محل حاضر شده و پس از تلاش های فراوان موفق به مهار آتش در نخلستان ها شدند.

دانش با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از تعداد اصله های درختی که دچار حریق شده اند در دست نیست اذعان داشت: نخلستانی که دچار حریق شده متعلق به چندین کشاورز بوده و در حال حاضر اطلاعات  دقیقی از میزان خسارت وارده به کشاورزان و نخلستان مشخص نشده است.

وی با تاکید بر اینکه گرما علت آتش سوزی نبوده است ، افزود: 30 تا40 درصد این نخلستان از قبل خشک بوده و قابلب استفاده نبوده لذا آتش‌سوزی توسط قاچاقچیان چوب یکی از دلایل احتمالی این آتش‌سوزی بوده و علت اصلی این حادثه در دست پیگیری بوده و اعلام خواهد شد.

بخش لاشار یکی از بخش‌های شهرستان نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.