بیژن بختیار یکشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و برق جنوب سیستان و بلوچستان که در سرسرای نیروی دریایی کنارک برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه قطعی برق سبب شده تا لوازم خانگی شماری از مردم محروم و فقیر این شهرستان دچار سوختگی شود نیاز است اقدامات لازم برای جبران این خسارات صورت بگیرد.
وی از وزیر نیرو درخواست کرد تا مشکلات حوزه آب و برق شهرستان کنارک به صورت ویژه رسیدگی شود.
وی با اشاره به اینکه خاک نیکشهر در مقابل آب نفوذناپذیر است گفت: با کمترین بارندگی و رها سازی فاضلاب خانگی در سطح این شهر مشکلات بهداشتی زیادی برای شهروندان به وجود می آید.
وی افزود: آب بارندگی ها تا چندین ماه به عمق خاک نفوذ نمی کند و نیاز است سیستم فاضلاب شهری هر چه سریعتر تکمیل شود.
فرماندار کنارک گفت: تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب این شهر یکی از خواسته های مردم است.
به گزارش ایرنا وزیر نیرو در سفر به شهرستان سرباز از سد پیشین و پست برق جکیگور نیز بازدید کرد و در جلسه شورای اداری و معتمدان نیکشهر شرکت و مشکلات آب و برق جنوب سیستان وبلوچستان را مورد بررسی قرار داد.
وزیر نیرو به دستور مستقیم رئیس جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران کل استانی حوزه برق و آب صبح امروز یکشنبه وارد چابهار شد.
چیت چیان در بدو ورود در فرودگاه کنارک مورد استقبال فرمانداران چابهار و کنارک، شماری از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم کنارک و چابهار قرار گرفت.
شهرستان کنارک با 140 روستا براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 98 هزار و 212 نفر جمعیت با 23 هزار و 600 خانوار در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و همجوار آب های اقیانوسی دریای مَکُّران(عمان) واقع شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.