امان الله طوقی در حاشیه بازدید فرماندار و مقامات محلی خاش از مرکز خرید گندم تعاون روستایی شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت مصوب 13 هزار ریال از سوی تعاون روستایی خریداری می شود.
وی پیش بینی کرد که امسال افزون بر 24 هزار تن محصول زراعی گندم در این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی خاش اظهار داشت: کشت گندم از اواسط آبان سال گذشته با 16 دستگاه ردیف کار به صورت مکانیزه در هشت هزار هکتار زمین شهرستان خاش آغاز شد و تا پایان دی ادامه داشت.
طوقی گفت: برداشت مکانیزه گندم از هشت هزار هکتار زمین های کشاورزی خاش با 21 دستگاه کمباین و دهها دستگاه دروگر از اوایل خرداد آغاز شده و پایان تیر ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: محصول گندم 40 درصد از مجموع گستره زمین های زراعی و 26 درصد از کل محصولات این شهرستان را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: متوسط عملکرد در هر هکتار حدود 2 هزار و 700 کیلوگرم بوده که در برخی از اراضی نیز متوسط عملکرد به دلایل موفقیت در انجام کار و بهره گیری از بذرهای اصلاح شده به افزون بر 6 تن در هکتار رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش همچنین با اشاره به اینکه برداشت محصول جو در این شهرستان آغاز شده است، گفت: جو تنها محصول زراعی این شهرستان است که سالانه سه نوبت کشت می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.