به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله عباسعلی سلیمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان که با حضور محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اشتریان دبیر کمیسیون اجتماعی دولت، ارجمند مشاور سازمان برنامه و بودجه و اعضای این شورا در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: احترام به بزرگان و حفظ شالوده اقوام که بزرگ طایفه شیعه و سنی بتواند حرف آخر را برای حل و فصل منازعات بزند از دیگر شاخص های خوب استان به شمار می رود.
امام جمعه زاهدان همسویی مسئولان در سیستان و بلوچستان را از دیگر موارد مهم و زبانزد استان ذکر کرد و افزود: هدف دشمنان ایران اسلامی اشاعه تهاجم فرهنگی است که بیش از آنکه رنگ فرهنگی داشته باشد رنگ سیاسی دارد.
وی بیان کرد: خطر تهاجم فرهنگی به حدی است که مقام معظم رهبری از آن نه شبیخون، بلکه به سونامی تعبیر کرده اند.
معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه شور و نشاط خوبی در پی برگزاری انتخابات در کشور ایجاد شده است، گفت: در این میان سیستان و بلوچستان توانسته رکوردهای بزرگی را در کشور کسب کند.
دکتر محمد رضا واعظ مهدوی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست حضور فعال بانوان در شوراهای اسلامی شهر و روستا را بدست آورده که نشان از رشد و اعتلای حضور بانوان در صحنه های مختلف است.
وی با اشاره به این مطلب که حاشیه نشینی و پیشگیری از گسترش آن بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: باید آموزش و مشاوره را از حاشیه شهرها و روستاها آغاز کنیم.
وی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی و متولی باید به صورت ویژه در حاشیه شهرها پوشش خدماتی داشته باشند.
معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاب آوری در حاشیه شهرها را یکی از استراتژی های مهم بر شمرد و گفت: ارایه آموزش در زمینه امیدوار کردن و جلوگیری از نا امیدی در برابر آسیب های اجتماعی همان تاب آوری است.
وی تصریح کرد: عزم مهم ما درشورای فرهنگ عمومی باید این باشد که نه گفتن به خلاف را به افراد بیاموزیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با ارایه گزارش عملکرد این شورا در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال قبل 9جلسه شورای فرهنگ عمومی با 22دستور جلسه و 23مصوبه برگزار شد.
حسین مسگرانی با اشاره به اینکه سال گذشته راهکارهای اجرایی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان بوده است، اظهار داشت: اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی ، طرح پژوهشی اولویت های فرهنگی و هنری استان، مسایل مربوط به وحدت اسلامی و برگزاری نخستین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی (ص) از جمله موضوعات مهم در جلسات سال گذشته شورای فرهنگ عمومی استان بوده است.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در 9شهرستان استان جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد که قرار است امسال این نشست در سایر شهرستان ها گسترش یابد.
بر اساس این گزارش، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در این جلسه به منظور تصمیم گیری برای تشکیل کمیته آسیب های اجتماعی با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
8006 ** 6081 دریافت کننده: نرگس تیموری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.