به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش بیان کرد: امام خمینی(ره) با نهضت اسلامی خود بیداری و حیات را به امت اسلام و ملتهای آزادی خواه جهان هدیه کردند.
وی افزود: تداوم راه امام راحل کشور ما را در مسیر عزتمندی و شکوه قرار داده و دنیا به اقتدار و عظمت ایران اسلامی پی برده است.
امام جمعه جدید خاش بر ضرورت پیروی از سیرت امام راحل و پیروی از راه ولایت فقیه در جامعه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان رهبری عالی مقام بخوبی توانسته اند راه امام را ادامه دهند و کشور را از مشکلات و مصائب گوناگون حفظ کنند.
حجت الاسلام دهقان با تاکید بر اهمیت بهره گرفتن از فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان؛ ضرورت دور شدن از وابستگی به بیگانگان و اتکا به توانمندی ها و حمایت از تولیدات داخلی و اهمیت دادن به رونق اقتصادی و تلاش برای رفع معضل بیکاری را خواستار شد.

** امام خمینی محور وحدت و الگو در تقوا بودند
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امام خمینی(ره) در جایگاه یک انسان بزرگ و رهبری برجسته محور وحدت و الگو در تقوا بودند.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: خدمات امام خمینی(ره) به اسلام و ایران بسیار چشمگیر و درخشان است.
وی ادامه داد: یاد و نام امام خمینی (ره) در دنیا به واسطه خدمات ارزشمندشان به محرومان و ستمدیدگان جاودانه است.

** اجر و پاداش روزه داران در نزد خدای متعال ذخیره است
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اجر و پاداش روزه داران در ماه پر فضیلت رمضان به واسطه روزه داری در شرایط سخت و انس گرفتن با قرآن، نماز، دعا، ذکر و عبادت ذخیره ای مطمئن برای آخرت و اجر و پاداش آن در نزد خدای متعال محفوظ است.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی افزود: نماز و روزه و پرداخت زکات و دادن صدقات و خیرات و توجه به محرومان و مساکین، شب زنده داری، به اعتکاف نشستن ها، دور شدن از دنیا و متعلقات آن و تقرب به خداوند ارزشمند بوده و قطعا در دنیا و آخرت ثواب کارهای خیر ماندگار است.
وی بر اهمیت حضور پرشور در مساجد و شرکت در محافل معنوی قرآن کریم و آمادگی برای افطاری دادن و استفاده از نصایح و پندهای علمای دین و زنده نگه داشتن شب 27 رمضان به عنوان شب قدر و نیز شب 17 رمضان که شب فرقان و نصرت اهل بدر است تاکید کرد و از عموم مردم خاش خواست تا در این شبها به دعا و نیایش پرداخته و به موعظه علما و اندیشمندان دینی توجه کنند.
مولوی قلندرزهی ادامه داد: عمر انسان و از جمله عمر امت رسول الله ص بسیار پایین بوده و این 60 و 70 سال سن خودمان را قدر بدانیم و رضایت خدای متعال را با انجام عبادات و کارهای خیر جلب کنیم.
وی گفت: حداقل مبلغ زکات فطریه چهار هزار تومان اعلام شده ولی مومنان سعی کنند پنج هزار تومان را بر حسب احتیاط برای هر نفر بپردازند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.