ایوب درویشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در چابهار و انجام فعالیت اقتصادی و تجاری تمایل بسیار زیادی دارند که این امر نشان از موقعیت مناسب این منطقه در جهان است.
وی افزود: بندرشهید بهشتی چابهار پس از تکمیل ظرفیت ها و فازهای در دست اجرا در آینده به یک بندر بین المللی تبدیل خواهد شد.
وی بیان کرد: متصل بودن چابهار به آب های اقیانوسی هند یکی از بهترین مزیت هایی است که می تواند استان سیستان و بلوچستان و شرق کشور را به توسعه برساند.
وی گفت: چابهار توانمندی های فراوانی در زمینه ترانزیت، تجارت، ترانشیپ(انتقال کالا از یک وسیله حمل به وسیله دیگر در یک نقطه) گردشگری، شیلات و کشاورزی دارد که می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال سبب توسعه و رونق اقتصادی در جنوب شرق کشور شود.
درویشی اظهار داشت: چابهار تنها کلید توسعه شرق کشور است و پس از تکمیل زیرساختهای ریلی، بندری، هوایی و جاده های ارتباطی و طرح های در دست اجرا نقش مهمی در آبادانی سیستان و بلوچستان و رونق جنوب شرق کشور خواهد داشت.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت: این شهرستان مشکلات زیادی در زمینه حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیر رسمی دارد به طوری که چندین هزار نفر فاقد امکانات رفاهی نظیر آب و برق، فضای آموزشی و امکانات بهداشتی هستند.
وی حل مشکلات آبرسانی، برق رسانی و ایجاد راه آسفالته به روستاها، حذف مدارس غیر استاندارد، احداث بیمارستان 540 تختخوابی و رسیدگی به مشکلات اشتغال مرزنشنیان چابهار را خواستار شد.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.